Σοφία Μπλέτσου: “Το θέατρο στέκει πάντα δίπλα στην κοινωνία πολλές φορές και πιο μπροστά από αυτήν.”

Σοφία Μπλέτσου

Συνέντευξη: Εύα Μαρά

Η νέα και πολλά υποσχόμενη ηθοποιός της θεατρικής ομάδας εν Δυνάμει, Σοφία Μπλέτσου ξανασυστήνεται ευχάριστα μέσα από τη νέα της θεατρική συνεργασία – θεατρικό μονόλογο “Ο Κατάθλας” της Λένας Κιτσοπούλου.

Με αφορμή τις επερχόμενες παραστάσεις του έργου παραχώρησε μια αποκαλυπτική εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο StellasView.gr και την πολιτιστική δημοσιογράφο Εύα Μαρά, δίνοντας το θεατρικό της στίγμα μέσα από την αισιόδοξη οπτική της, αλλά και εξάροντας την αναγκαιότητα του θεάτρου στη ζωή μας!

 

Πότε χρονικά ξεκινά το ταξίδι σας στην τέχνη της Υποκριτικής; Ποιο το κύριο έναυσμα που σας ώθησε στο καλλιτεχνικό ταξίδι σας;

Το ταξίδι μου στην υποκριτική τέχνη ξεκίνησε το 2014 με την εισαγωγή μου στο Τμήμα Θεάτρου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, της Σχολής Καλών Τεχνών. Αυτό που με έκανε να ασχοληθώ με αυτό τον καλλιτεχνικό χώρο ήταν η περιέργεια μου να ανακαλύπτω συνεχώς τον εαυτό μου. Θαυμάζω τους ανθρώπους που ανεβαίνουν πάνω στη σκηνή και μεταμορφώνονται εξ ολοκλήρου.

Με αφορμή το θεατρικό Μονόλογο – θεατρική διασκευή του διηγήματος της Λένας Κιτσοπούλου “Οι μεγάλοι δρόμοι” σε σκηνοθεσία Γιάννη Διδασκάλου, θα θέλαμε να μας δώσετε – εν συνόψει – το στίγμα και την ταυτότητα της παράστασης με το διττό σας ρόλο σ’ αυτήν (ηθοποιός και διασκευαστής). Ποια τα βαθύτερα νοήματα και μηνύματα που διαπερνά το έργο στο θεατή και ποιο το ζητούμενο της παράστασης σας;

Ο “Κατάθλας” της Λένας Κιτσοπούλου σε σκηνοθεσία Γιάννη Διδασκάλου ξεκίνησε ως διπλωματική εργασία υποκριτικής στο Τμήμα Θεάτρου. Ένα διήγημα από το βιβλίο της “οι μεγάλοι δρόμοι” που διασκευάστηκε σε θεατρικό μονόλογο μέσα από αυτοσχεδιασμούς που προέκυπταν στην πρόβα. Πρόκειται για έναν χαρακτήρα, έναν άνθρωπο, μία γυναίκα που έχει επιστρέψει στο χωριό της στην Ήπειρο, κάθεται σε έναν καναπέ και περιμένει να συμβεί κάτι. Μόνη με το χαλί της, με το κασετοφωνάκι της, μόνη με την πραγματικότητα, χωρίς να κάνει τίποτα, περιμένει κάτι να συμβεί. «Τα πράγματα είναι δύσκολα άμα έχεις γεννηθεί απαισιόδοξη» μας λέει. Είναι καταθλιπτική; Πιθανόν. Αλλά ποιος ορίζει τι είναι κατάθλιψη; Η πλειοψηφία; Κι αν όλοι ήταν σαν κι αυτήν μήπως τότε ο καταθλιπτικός θα ήταν το ζητούμενο, αναρωτιέται.

Θέατρο για εμένα είναι μια συνάντηση ανθρώπων σε έναν συγκεκριμένο σημείο σαν να έχουν δώσει ένα ραντεβού για να συζητήσουν για ένα θέμα χωρίς όμως πολλές κουβέντες αλλά μέσα από τη σιωπή, από ήχους, εικόνες, λέξεις, παρουσίες, βλέμματα, κινήσεις.

Πως προσεγγίζετε κάθε νέο σας ρόλο που καλείστε να ενσαρκώσετε; Τι σημαίνει για εσάς Θέατρο και ποιο η επίδραση του στη ζωή σας;

Από τη μικρή μου εμπειρία θα πω πως όλοι οι ρόλοι φέρουν κάτι από τη ζωή μας και κάθε εμπειρία μας εμπεριέχεται με κάποιον τρόπο στο ρόλο που κάθε φορά καλούμαστε να φέρουμε επί σκηνής. Αν και δεν έχω δουλέψει πολύ ρόλους, γιατί συνήθως είμαι σε παραστάσεις πλήθους. Το διάστημα που μελετάω έναν ρόλο αρχίζω να τον αγαπώ και τον φέρω μέσα στην καθημερινότητά μου. Σκέφτομαι πως θα αντιδρούσε σε καθετί ο χαρακτήρας αυτός, μαθαίνω να ζω με αυτόν και να ταυτίζομαι ή να παρατηρώ τις διάφορες μας. Θέατρο για εμένα είναι μια συνάντηση ανθρώπων σε έναν συγκεκριμένο σημείο σαν να έχουν δώσει ένα ραντεβού για να συζητήσουν για ένα θέμα χωρίς όμως πολλές κουβέντες αλλά μέσα από τη σιωπή, από ήχους, εικόνες, λέξεις, παρουσίες, βλέμματα, κινήσεις. Κάποτε θυμάμαι να παρακολουθώ μια ομιλία του κυρίου Νικηφόρου Παπανδρέου που ρώτησε τους ακροατές «θα μπορούσαμε να ζήσουμε χωρίς θέατρο;» Και για μια στιγμή πάγωσε η σκέψη μου. Έδωσε ο ίδιος την απάντηση κι ακόμη τη θυμάμαι. «Θα μπορούσαμε αλλά τι ζωή θα κάναμε χωρίς την Τέχνη του Θεάτρου».

Πόσο δύσκολο είναι σήμερα στα πλαίσια μιας γενικευμένης κρισιολογίας να καταξιωθεί και ν’ ανελιχθεί ένας νέος καλλιτέχνης – δημιουργός; Ποιες δυσκολίες κληθήκατε προσωπικά να αντιμετωπίσετε στη θεατρική σας πορεία;

Πάντα και παντού τα πράγματα θα είναι δύσκολα. Θα πω κάτι πολύ κοινότυπο αλλά το πιστεύω. Αν κάτι το αγαπάς, θα βρεις το τρόπο να το κάνεις. Είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Είναι μια συγκυρία πραγμάτων και συναντήσεων ανθρώπων. Είναι απλώς μια απόφαση πολλές φορές «πάμε να το κάνουμε». Και συμβαίνει. Εγώ ευτυχώς στάθηκα τυχερή και πριν καλά, καλά αποφοιτήσω από τη σχολή, μπήκα επαγγελματικά στο χώρο του θεάτρου και συνεχίζω μέχρι σήμερα. Η δυσκολία η πραγματική είναι η αβεβαιότητα για τη συνέχεια στο τέλος κάθε δουλειάς και εν συνεχεία το βιοποριστικό κομμάτι αλλά ακόμη και αυτό δεν το αντιμετωπίζω σαν πρόβλημα υπάρχει η επιλογή να κάνεις και μια δεύτερη δουλειά άσχετη με το θέατρο. Δε θεωρώ ότι αυτό μας αποσυγκεντρώνει από την “τέχνη” μας ίσα ίσα δημιουργεί και μια ισορροπία, θα έλεγα χαριτολογώντας μας κάνει να πατάμε λίγο στη γη.

Ο καθένας μας οφείλει να είναι ειλικρινής σε αυτό που κάνει. Όταν λείπει η ειλικρίνεια και η αλήθεια το θέατρο γίνεται μόνο “δουλειά”.

Ποιος ο απόηχος της μέχρι τώρα διαδρομής σας στην υποκριτική τέχνη;

Η διαδρομή μου στην υποκριτική τέχνη μέχρι στιγμής δεν είναι μεγάλη αλλά για καθετί που έχω κάνει νιώθω τυχερή και δεν υπάρχει ούτε μια δουλειά μου μέχρι τώρα δεν την απόλαυσα. Συνεργάστηκα με διάφορους φορείς όπως ΔΗΠΕΘΕ, στο ΚΘΒΕ έκανα την πρακτική μου άσκηση και από το 2017 είμαι ενεργό μέλος της ομάδας Εν Δυνάμει. Μιας κολεκτίβας νέων Καλλιτεχνών που αποτελείται από ανάπηρους και μη ανάπηρους καλλιτέχνες. Με το Εν Δυνάμει έχουμε συμμετέχει σε διάφορα φεστιβάλ με παραστάσεις μας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αυτήν την περίοδο τρυπώνει στις σχολικές αίθουσες με την παράσταση “Γουτού Γουπατού” ένα διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη σε σκηνοθεσία Γιώργου Μπηλιώνη. Ενώ παράλληλα ετοιμάζεται να ταξιδέψει το Μάρτιο στο εξωτερικό με την παράσταση “Ερωτευμένα άλογα” σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου. Δεν ξέρω ποια θα είναι η διαδρομή μου από εδώ και πέρα αλλά αυτήν την περίοδο νιώθω ότι είμαι σε έναν πολύ όμορφο δρόμο τόσο με την ομάδα μου όσο και με τη συνεργασία μου με το Alte Fablon και όλους τους συντελεστές που πλαισιώνουν αυτό που συμβαίνει Παρασκευή και Σάββατο στη Φιλίππου.

Δύναται ένας καλλιτέχνης να περάσει την αλήθεια του μέσω της τέχνης του; Που εκτείνονται οι προσωπικές σας φιλοδοξίες στη τέχνη; Ποιο αποτελεί το προσωπικό σας καλλιτεχνικό όραμα;

Ο καθένας μας οφείλει να είναι ειλικρινής σε αυτό που κάνει. Όταν λείπει η ειλικρίνεια και η αλήθεια το θέατρο γίνεται μόνο “δουλειά”. Είναι και αυτό αλλά δεν είναι μόνο αυτό! Είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο και έχει από μόνο του μια δύναμη που μπορεί να μετακινήσει τον τρόπο σκέψης μας, τον τρόπο που δρούμε μέσα στην κοινωνία. Για εμένα ως καλλιτέχνης λογίζεται αυτός που φέρει την αλήθεια του όχι μόνο μέσω της τέχνης του αλλά και μέσα στη ζωή του ως κοινωνικοπολιτικό ον. Κι αυτό είναι κάτι που με ακολουθεί σαν σκέψη και στις συνεργασίες μου, δεν με ενδιαφέρει να παίζω σε οποιαδήποτε σκηνή μόνο και μόνο για να κάνω θέατρο με ενδιαφέρει να συνεργαστώ με ανθρώπους που θα μου δώσουν και θα τους δώσω πράγματα, που θα με μετακινήσουν και θα με κάνουν να εξελιχθώ. Οραματίζομαι όμορφες συνεργασίες και συναντήσεις με ανθρώπους.

Σε τι αφορά το επόμενο θεατρικό σας βήμα; Δύναται σήμερα ένας καλλιτέχνης να δρομολογήσει επαγγελματικά σχέδια μέσα στο γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας;

Με την ομάδα Εν Δυνάμει ετοιμάζουμε ακόμη μια νέα παραγωγή για το καλοκαίρι ενώ παράλληλα τρέχουν διάφορες συνεργασίες και πρότζεκτ. Πρέπει να έχουμε επαγγελματικά σχέδια και να τα δρομολογούμε χωρίς να μένουμε στάσιμοι, προσπαθώντας να τα πραγματοποιήσουμε. Φυσικά πάντα υπάρχει και το απρόοπτο των ημερών που μπορεί να μας χαλάσει αυτά τα σχέδια αλλά αυτό δεν πρέπει να μας πτοεί, η κάθε δυσκολία για κάποιο λόγο έρχεται τη στιγμή που έρχεται και όλα τα πράγματα πάντα βρίσκουν το δρόμο τους.

Εν κατακλείδι, εκτιμάτε, ότι το θέατρο δύναται να αποτελέσει αντίδοτο στην γενικότερη καθεστηκυία Κρίση της εποχής; Ποια η Κοινωνική Αποστολή του σε δίσεκτους καιρούς;

Το θέατρο στέκει πάντα δίπλα στην κοινωνία πολλές φορές και πιο μπροστά από αυτήν. Είναι αυτό που την αφυπνίζει και αντίστοιχα είναι η κοινωνία που επηρεάζει το θέατρο να κινηθεί. Πάμε σε μια παράσταση και “ηλεκτριζόμαστε” από μια φράση ενός ρόλου, μας ακολουθεί φεύγοντας από το θέατρο και μας κάνει να αναρωτιόμαστε, πως γίνεται κάτι που γράφτηκε πριν από 200 χρόνια να είναι τόσο επίκαιρο και να έχει τόσο βάρος στο σήμερα. Αυτό είναι το θέατρο να μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτά που αισθανόμαστε εμείς τώρα, τα αισθάνθηκαν κι άλλοι πολύ πριν από εμάς και μας δίνει επιλογές στο να πράξουμε και να σκεφτούμε ποιοι άνθρωποι θέλουμε να είμαστε στη δίκη μας παράσταση, όχι επί σκηνής αλλά εκεί έξω, στην “μεγάλη σκηνή” ο καθένας με το ρόλο του και τις δικές του ιστορίες. Σημασία έχει και στη ζωή και στη σκηνή να λέμε την ιστορία με ειλικρίνεια. Και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς να μην μπλοκάρουμε αλλά να προσπαθούμε να πάρουμε κάτι από τη μαγεία του θεάτρου και να φτιάξουμε έναν κόσμο λίγο ομορφότερο.

 

Συνέντευξη: Εύα Μαρά

Σας ευχαριστώ θερμά από καρδιάς γι’ αυτήν την γόνιμη και αποκαλυπτική μας Συνέντευξη στο Stelalsview με αφορμή τη νέα σας ενδιαφέρουσα  συνεργασία- θεατρικό Μονόλογο “Ο Κατάθλας” με το διττό σας ρόλο (ηθοποιός και διασκευαστής).

Σας ευχόμαστε Καλή Επιτυχία και καλή Συνέχεια στο θεατρικό σας ταξίδι διανθισμένο με αξιόλογες και επιτυχείς συνεργασίες, ενδιαφέροντες ρόλους, γόνιμες διαδρομές και υψηλά άλματα τέχνης!

 

“Ο Κατάθλας” στο Alte Fablon στις 11/12 – 18/19  Φεβρουαρίου

➡️ Χορηγός Eπικοινωνίας: #Stellasview

….

Βρείτε μας στα social media του StellasView:

Facebook: https://www.facebook.com/Stellasview/

Instagram: https://www.instagram.com/stellasview.gr/

Youtube: https://www.youtube.com/c/StellaPerpera/

Twitter: https://twitter.com/StellaPerpera/

Περί Στέλλα Πέρπερα 494 Άρθρα
Με λένε Στέλλα, είμαι δημοσιογράφος του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ και πρώην παρουσιάστρια της Εγνατίας τηλεόρασης. Αυτά είναι τα ασήμαντα. Το σημαντικό είναι ότι αγαπώ την Τέχνη. Και αυτό γιατί πιστεύω πως η Τέχνη είναι σαν την καρδιά της πόλης. Της δίνει ζωή, την ανανεώνει και την οξυγονώνει... Γι’αυτό δημιούργησα αυτή τη σελίδα. Για αυτή την ανάσα που όλοι χρειαζόμαστε. #StellasView #heARTofthecity

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.