Ήμασταν εκεί για εσάς, το StellasView.gr βρέθηκε με τον Νέστορα Αναστάσιο στο Θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη, την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023 και παρακολούθησε την παράσταση “Ιππόλυτος” του Ευρυπίδη, από το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, μία παράσταση που θα την χαρακτηρίζαμε ως καλλιτεχνική θύελλα.
“Ιππόλυτος” του Ευρυπίδη
Η σκηνοθετική τολμηρότητα και η καλλιτεχνική ικανότητα της Κατερίνας Ευαγγελάτου στην παράσταση “Ιππόλυτος” του Ευριπίδη, από το Εθνικό Θέατρο, παρουσίασαν έναν αληθινό θρίαμβο της σύγχρονης θεατρικής τέχνης.
Σκηνοθεσία:
Η σκηνοθετική τολμηρότητα και η καλλιτεχνική ικανότητα της Κατερίνας Ευαγγελάτου στην παράσταση “Ιππόλυτος” του Ευριπίδη, από το Εθνικό Θέατρο, παρουσίασαν έναν αληθινό θρίαμβο της σύγχρονης θεατρικής τέχνης. Η χρήση της live κάμερας, η ζωντανή μουσική, οι δυναμικές χορογραφίες, το γυμνό και το ρεαλιστικό σκηνικό συνδυάστηκαν με τις αριστοκρατικές ερμηνείες των ηθοποιών για να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη θεατρική εμπειρία που αποτελεί μια αληθινή καλλιτεχνική θύελλα. Η παράσταση αυτή συνδύασε με εντυπωσιακό τρόπο την κλασική αισθητική με τη σύγχρονη τεχνολογία, δημιουργώντας μια εμπειρία που αναστάτωσε τις αισθήσεις του κοινού.
Αναλυτικότερα:
Η χρήση της live κάμερας, που αποτελεί ουσιαστικά τον σκηνοθετικό “μάτι” της θεάς Αφροδίτης, αναδεικνύει το βάθος της τραγικής μοίρας των ηθοποιών στην παράσταση. Κρατώντας αυτήν την κάμερα, η θεά Αφροδίτη προβάλλει κοντινά πλάνα των ηθοποιών, αποτυπώνοντας με ακρίβεια τη συναισθηματική τους έκφραση και αποκαλύπτοντας την πλήρη σύνθεση της τραγικής τους μοίρας που η ίδια προκάλεσε. Αυτή η κινηματογραφική προσέγγιση, ενταγμένη οργανικά στην παράσταση, συμβάλλει στη σκηνοθετική ανάπτυξη των χαρακτήρων και εμπλουτίζει την αίσθηση του θεατή, προσφέροντας και ενισχύοντας στην περαιτέρω “απόλαυση” της παράστασης.
Επιπλέον, η γενικότερη ενισχυμένη χρήση των multimedia, όπως οι προβολές βίντεο, ο προηγμένος φωτισμός και ήχος ενισχύουν σημαντικά την ατμόσφαιρα της παράστασης, δημιουργούντας αφηγηματικά πλαίσια μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας, που αναδεικνύουν της σημαντικές στιγμές της πλοκής του έργου.
Οι δυναμικές χορογραφίες του Αλέξανδρου Σταυρόπουλου αναπνέουν ζωή και κίνηση στην παράσταση, όπως μόνο ένας χορογράφος μπορεί να κάνει. Με τον χορό ως γλώσσα του ο Σταυρόπουλους, μας χαρίζει έναν απρόσκοπτο τρόπο αφήγησης διαμέσου των ανθρώπινων σωμάτων, δημιουργώντας συναισθηματικά ανεξίτηλες εικόνες. Ο χορός αυτός γίνεται το μέσο με το οποίο αναπτύσσεται ένα “αόρατο” τοπίο, παράλληλο με τον απτό τόπο του υπέροχου και ρεαλιστικότατου σκηνικού της Εύας Μανιδάκη, προσφέροντας και τα δύο μαζί, σκηνικό και κίνηση, δύο παράλληλες και αλληλοσυμπληρωμένες τοπογεωγραφίες της αφήγησης.
Η χρήση του γυμνού στην παράσταση δημιουργεί ένα πολύ ισχυρό, φυσικό και συμβολικό μήνυμα που καταδεικνύει την σαθρότητα της ευμάρειας του ανθρώπινου σώματος, εν διαμέσου της ίδιας του της απαστράπτουσας ομορφιάς και σφριγηλότητας. Η χρήση του γυμνού στην παράσταση αυτή γίνει με σεβασμό και καλλιτεχνική υπόσταση, λαμβάνοντας υπόψη το κοινό στο οποίο απευθύνεται και ως εκ τούτου είναι απολύτως δικαιολογημένη από το σύνολο του καλλιτεχνικού εγχειρήματος.
Το σκηνικό που δημιούργησε η Εύα Μανιδάκη είναι πραγματικά εντυπωσιακό, προσφέροντας μια απόλυτα ρεαλιστική εμπειρία. Απεικονίζει έναν υπερβατικό δυστοπικό κόσμο γεμάτο χώμα φυτά και νερό, που αποτυπώνει γλαφυρά μία ατμόσφαιρα μελαγχολίας και απομόνωσης, ενός απόκοσμου μέρους.
Η συνδυασμένη χρήση όλων αυτών των στοιχείων και οι σκηνοθετικές επιλογές της Κατερίνας Ευαγγελάτου ανεβάζουν την παράσταση “Ιππόλυτος” σε έναν εντελώς νέο επίπεδο τέχνης και εκφραστικότητας. Η ένταξη της τεχνολογίας και της σύγχρονης καλλιτεχνικής προσέγγισης επιτρέπει στο κοινό να βιώσει το έργο του Ευριπίδη με έναν νέο και συναρπαστικό τρόπο, ενώ παράλληλα η παράσταση αυτή διατηρεί στον πυρήνα της κάτι το ατόφια αυθεντικό και κλασικό.
Ερμηνείες:
Οι ερμηνείες στην παράσταση “Ιππόλυτος“, υπό τη σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, από το Εθνικό Θέατρο, είναι απλά καταπληκτικές.
Η Κόρα Καρβούνη δίνει ζωή στη Φαίδρα με μια βαθιά και εσωτερική ερμηνεία που αποδίδει γλαφυρά το δράμα της ηρωίδα ανάμεσα στο χρέος της ως παντρεμένης γυναίκας και στον σφοδρό ατελέσφορο έρωτα που νιώθει για τον παραγιό της Ιππόλυτο. Η ερμηνεία της ηθοποιού είναι συγκλονιστική και αγγίζει απόλυτα τις καρδιές των θεατών, με αποκορύφωμα το τραγικό τέλος της Φαίδρας.
Η Κόρα Καρβούνη δίνει ζωή στη Φαίδρα με μια βαθιά και εσωτερική ερμηνεία που αποδίδει γλαφυρά το δράμα της ηρωίδα ανάμεσα στο χρέος της ως παντρεμένης γυναίκας και στον σφοδρό ατελέσφορο έρωτα που νιώθει για τον παραγιό της Ιππόλυτο. Η ερμηνεία της ηθοποιού είναι συγκλονιστική και αγγίζει απόλυτα τις καρδιές των θεατών, με αποκορύφωμα το τραγικό τέλος της Φαίδρας.
Ο Γιάννης Τσορτέκης υποδύθηκε τον Θησέα με απόλυτη επιτυχία, ένα ήρωα που βρίσκεται στη δύνη των εξελίξεων και των θειικών βουλήσεων, αλλά και που με τις ολέθριες δικές του αποφάσεις προκαλεί εν τέλει τα δραματικά γεγονότα.
Ο νεαρός Ορέστης Χαλκιάς αναδεικνύει έξοχα τον Ιππόλυτο. Με την εξαιρετική φρέσκια και ορμητική του απόδοσή του μας παραθέτει έναν μοναδικό μύστη της θεάς Ατρεμής, μία σαγηνευτική δήλωση της απαξίωσης του σαρκικού έρωτα, με την τραγικότητα που αυτή θα του φέρει, καθώς προκαλεί με την στάση του την οργή της θεάς Αφροδίτης, η οποία εξυφαίνει και την τραγική του τιμωρία.
Επιπλέον, ο Δημήτρης Παπανικολάου έντυσε τον ρόλο του Εξάγγελου με εξαιρετική δεξιοτεχνία. Η Μαρία Σκουλά έδωσε ζωή στην Τροφό με μία συγκινητική και φυσική ερμηνεία, ενώ η Έλενα Τοπαλίδου απέδωσε την θεά Αφροδίτη και την θεά Άρτεμη με ένα μοναδικό, σαγηνευτικό, σκοτεινό και μυστηριακό τρόπο.
Επίσης, η παράσταση ενισχύθηκε από μία ταλαντούχα πλειάδα νέων ηθοποιών που συνέβαλαν στον χορό των γυναικών και τον χορό των κυνηγών, δημιουργώντας εντυπωσιακές σκηνές που ενίσχυαν την συνολική καλλιτεχνική αίσθηση της παράστασης.
Ο συνδυασμός αυτών των εξαιρετικών ερμηνειών των ηθοποιών ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο το κλασικό έργο του Ευριπίδη, στην πρωτοποριακή και σύγχρονη αυτή εκδοχή του.
Υπόθεση:
Η τραγωδία “Ιππόλυτος” του Ευριπίδη είναι ένα έργο που εξετάζει τα πάθη, την ανθρώπινη αδυναμία, και τις καταστροφικές συνέπειες του ερωτικού πάθους και του αυτοκαταστροφικού ορμητισμού.
Ο Ιππόλυτος είναι ο γιος του Θησέα, με την Αμαζόνα Αντιόπη και είναι ο πρωταγωνιστής της τραγωδίας. Είναι ένας νέος και αφοσιωμένος στην θεά Άρτεμη, αρνούμενος κάθε είδους ερωτική επαφή, προκαλεί την οργή της θεάς Αφροδίτης, που θέλει να τον εκδικηθεί, καθώς θεωρεί την αποχή από τον έρωτα ως ασέβεια στο πρόσωπό της.
Η Φαίδρα η σύζυγος του Θησέα, με την θειική παρέμβαση της Αφροδίτης, ερωτεύεται εμμονικά τον Ιππόλυτο και αντιμετωπίζει τον ατελέσφορο έρωτά της ως κατάρα, καθώς αυτή η αγάπη είναι απαγορευμένη και παράνομη. Η Φαίδρα, αφού δεν μπορεί να αντισταθεί στο πάθος της, το οποίο έχει απορρίψει ο Ιππόλυτος αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Προτού το κάνει, όμως, γράφει ένα συκοφαντικό γράμμα στον Θησέα, ψεύτικα κατηγορώντας τον Ιππόλυτο για ανεπίτρεπτες πράξεις.
Όταν ο Θησέας διαβάζει το γράμμα, πιστεύει τις ψευδείς κατηγορίες εναντίον του γιου του και εξορίζει τον Ιππόλυτο.
Ο Ιππόλυτος αρνείται να απολογηθεί, αφού δεσμεύεται με όρκο σιωπής που έδωσε στην Φαίδρα και αποφεύγει την επικοινωνία με τον πατέρα του.
Οι θεοί επιβάλλουν την τιμωρία του Ιππολύτου και το έργο καταλήγει στην τραγική καταστροφή του.
Εν κατακλείδι, θα λέγαμε πολύ απλά πως η παράσταση αυτή είναι ένα μοναδικό καλλιτεχνικό εγχείρημα που πέτυχε απόλυτα!
Κριτική: Αναστάσιος Νέστορας
Ταυτότητα παράστασης:
Μετάφραση: Κώστας Τοπούζης
Δραματουργική επεξεργασία-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά: Eύα Μανιδάκη
Μουσική σύνθεση-Ενορχήστρωση: Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης
Σχεδιασμός Βίντεο: Παντελής Μάκκας
Χορογραφία: Aλέξανδρος Σταυρόπουλος
Κοστούμια: Εύα Γουλάκου
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Παυλόπουλος
Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά
Φωνητική προετοιμασία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτριας: Γιώργος Μπραουδάκης
Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Βλάχμπεη
Βοηθός ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα-Αναστασία Φτούλη
Βοηθός φωτίστριας: Λάμπρος Παπούλιας
Βοηθός σχεδιαστή βίντεο: Ανθή Παρασκευά Βελουδογιάννη
Σχεδιασμός κομμώσεων: Κωνσταντίνος Κολιούσης
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Olga Faleichyk
Γλυπτική κατασκευή μάσκας: Νεκτάριος Διονυσόπουλος
Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά
Φωνητική προετοιμασία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτριας: Γιώργος Μπραουδάκης
Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Βλάχμπεη
Βοηθός ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα-Αναστασία Φτούλη
Βοηθός φωτίστριας: Λάμπρος Παπούλιας
Βοηθός σχεδιαστή βίντεο: Ανθή Παρασκευά Βελουδογιάννη
Σχεδιασμός κομμώσεων: Κωνσταντίνος Κολιούσης
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Olga Faleichyk
Γλυπτική κατασκευή μάσκας: Νεκτάριος Διονυσόπουλος
Διανομή (αλφαβητικά)
Κόρα Καρβούνη Φαίδρα
Δημήτρης Παπανικολάου Εξάγγελος
Μαρία Σκουλά Τροφός
Έλενα Τοπαλίδου Αφροδίτη/Άρτεμις
Γιάννης Τσορτέκης Θησέας
Ορέστης Χαλκιάς Ιππόλυτος
Χορός γυναικών
Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη, Ιωάννα Λέκκα, Αμαλία Νίνου, Μελίνα Πολυζώνη, Ηρώ Χαλκίδη
Χορός κυνηγών
Διαμαντής Αδαμαντίδης, Γιώργος Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Νίκος Γονίδης, Νίκος Γρηγοριάδης, Χρήστος Διαμαντούδης, Μάριος Κρητικόπουλος, Ηρακλής Κωστάκης, Αλέξανδρος Πιεχόβιακ, Αλέξανδρος Τωμαδάκης, Μάριος Χατζηαντώνη, Νικόλας Χατζηβασιλειάδης
Μουσικοί επί σκηνής
Γιάννος Γιοβάνος (τσέλο), Γιάννης Παπαδόπουλος (keyboards), Βαγγέλης Παρασκευαΐδης (βιμπράφωνο- κρουστά), Σπύρος Πολυχρονόπουλος (electronics)
Φωτογραφίες παράστασης: Ανδρέας Σιμόπουλος
Η παράσταση περιέχει γυμνό και προτείνεται σε θεατές από 15 ετών και άνω.
Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices.gr
Trailer:
…
Βρείτε μας στα social media του StellasView:
Facebook: https://www.facebook.com/Stellasview/
Instagram: https://www.instagram.com/stellasview.gr/
Youtube: https://www.youtube.com/c/StellaPerpera/
Tiktok: https://www.tiktok.com/@stellaperpera/
Twitter: https://twitter.com/StellaPerpera/
Κάντε το πρώτο σχόλιο