«Το Παλτό» του Νικολάι Γκόγκολ στο Θέατρο Σοφούλη

Το Παλτό

3η  Χρονιά «Το Παλτό» τελευταία παράταση στο Θέατρο Σοφούλη για έξι παραστάσεις!

Η θεατρική παράσταση «Το Παλτό» για 3η χρονιά, θα μας ταξιδέψει στην παγωμένη Ρωσία του 19ου αιώνα. Από την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 14 Νοεμβρίου στο Θέατρο Σοφούλη.

Η σκηνοθεσία είναι του Αντώνη Καραγιάννη και η μετάφραση – διασκευή του κειμένου έγινε από τη Δέσποινα Καλαϊτζίδου.

Οι ηθοποιοί Κρίτων Ζαχαριάδης και Βασίλης Κανελλόπουλος φόρεσαν τα παλτό τους και μας παρουσιάζουν ξανά την παράσταση που κέρδισε πέρυσι το θεατρόφιλο κοινό της πόλης, επιστρέφοντας στη σκηνή του θεάτρου Σοφούλη.
Ο Κρίτωνας Ζαχαριάδης και ο Βασίλης Κανελόπουλος υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Αντώνη Καραγιάννη, θα υποδυθούν όλα τα πρόσωπα του μνημειώδους έργου του Νικολάι Γκόγκολ, ενώ τη μουσική επιμέλεια έχει ο Γιώργος Καζαντζής και ερμηνεύει η Ναντίνα Κυριαζή.

Μπορεί η απόκτηση ενός παλτού πλέον να μην είναι τόσο δύσκολη αλλά η αγωνία και η πάλη του ανθρώπου δεν σταματά ποτέ!

Η υπόθεση του έργου:

Ο Ακάκιος, ο κεντρικός ήρωας του έργου, γύρω από τον οποίο σχηματίζονται ομόκεντροι κύκλοι, είναι ένας τίμιος, ευσυνείδητος κι αγνός υπάλληλος, που υπηρετεί έναν μηχανισμό, επινοημένο και φτιαγμένο ώστε να υποτάσσει, να αποβλακώνει και να αμείβει ελάχιστα. Ταλαιπωρημένος από τον βαρύ χειμώνα της Αγίας Πετρούπολης, ο Ακάκιος αναγκάζεται να αντικαταστήσει το παλιό και φθαρμένο του παλτό με ένα νέο κι όμορφο.

Αυτή η πράξη, όσο ασήμαντη και να φαίνεται στις μέρες μας, αλλάζει οριστικά κι αμετάκλητα τη ζωή του. Γίνεται η αιτία να βιώσει το πιο σκληρό πρόσωπο της βαθιά ταξικής ρωσικής κοινωνίας στα μέσα του 19ου αιώνα. Ένα πρόσωπο που τον σπρώχνει βίαια στην τραγική του πτώση.

«Το Παλτό» του Νικολάι Γκόγκολ, ένα από τα αριστουργήματα του ρωσικού ρεαλισμού, επηρέασε παλιούς και νέους συγγραφείς όπως ο Ντοστογιέφσκι και ο Ναμπόκοφ. Με το καυστικό χιούμορ του αφηγητή, τους γλαφυρούς χαρακτήρες, τη σκοτεινή και παγωμένη ατμόσφαιρα της Αγίας Πετρούπολης, το «Παλτό» προσφέρεται για μια μοναδική σκηνική αναπαράσταση.

Ο Γκόγκολ σκιαγραφεί την ανελέητη δύναμη κι επιρροή του κοινωνικού οικοδομήματος πάνω στις ψυχές των ανθρώπων. Άλλωστε ήδη τον προηγούμενο αιώνα ο Ζαν Ζακ Ρουσσώ έγραφε πως ο άνθρωπος γεννήθηκε ελεύθερος, παντού όμως γύρω του βρίσκονται αλυσίδες.

«Εδώ και λίγο καιρό ο Ακάκι Ακάκιεβιτς μάταια διέσχιζε τρέχοντας τη μοιραία απόσταση. Ένιωθε να τον περονιάζει το ψύχος και ιδιαίτερα στην πλάτη και στους ώμους. Κατέληξε να αναρωτηθεί μήπως τυχόν έφταιγε το παλτό του. Το εξέτασε στο σπίτι του σχολαστικά και ανακάλυψε πως σε δύο ή τρία σημεία, ακριβώς στην πλάτη και στους ώμους, το ύφασμα είχε πάρει τη διαφάνεια της γάζας και πως η φόδρα είχε σχεδόν εξαφανιστεί.

Πρέπει να ξέρουμε πως το παλτό του Ακάκι Ακακίεβιτς τροφοδοτούσε και αυτό τα σαρκαστικά αστεία του γραφείου του, του είχαν μάλιστα αφαιρέσει την ευγενική ονομασία του παλτού και το αποκαλούσαν περιφρονητικά πατατούκα».

Με τον ήρωα του Γκογκόλ μπορούμε να ταυτιστούμε όλοι. Κυρίως όσοι αποτελούν γρανάζια μιας τεράστιας μηχανής που απλά κάνουν τη δουλειά τους και δέχονται χλευασμό από τους υπόλοιπους, αφού αποτελούν απλά τον αδύναμο κρίκο μιας αλυσίδας, στην οποία είμαστε όλοι εγκλωβισμένοι.

Όταν το περιβάλλον που ζεις ή εργάζεσαι είναι απάνθρωπο και μετατρέπεται σε μια τερατώδης, απρόσωπη και ανελέητη δύναμη που κατασπαράζει την ανθρώπινη ύπαρξη, δεν έχει σημασία αν λέγεται καθεστώς, επιχείρηση, οικογένεια. Όταν ο άνθρωπος κατασπαράζει τον άνθρωπο, το έγκλημα θρέφεται και καραδοκεί.

Ισοπέδωση, υποκρισία, ματαιοδοξία, κερδοσκοπία. Με όλα αυτά τα κοινωνικά τέρατα έρχεται αντιμέτωπος ο Ακάκι Ακάκιεβιτς στην προσπάθειά του να ανακτήσει το παλτό που με αιματηρές οικονομίες απέκτησε και τελικά  του το έκλεψαν.

Διαχρονικά Το Παλτό θεωρείται το πιο βλάσφημο έργο του Γκογκόλ και όπως είχε πει χαρακτηριστικά ο Ντοστογιέφσκι: «Όλοι βγήκαμε από το Παλτό του Γκογκόλ». (η φράση αποδίδεται τόσο στον Ντοστογιέφσκι όσο και στον Τουργκένιεφ).

Η αφήγηση του συγγραφέα χαρακτηρίζεται από μια μαεστρία που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον, παράλληλα με την συμπάθεια και -γιατί όχι – τον οίκτο προς τον ήρωα και την εξέλιξη της ιστορίας, που μετατρέπει το ανάγνωσμα σε μια νουβέλα που διαβάζεται χωρίς ανάσα.

…..”Κανείς δεν θυμόταν πότε είχε μπει στο υπουργείο ο Ακάκι Ακάκιεβιτς και ποιος τον είχε συστήσει. Όσο κι αν άλλαζαν οι διευθυντές, οι τμηματάρχες, οι προϊστάμενοι, αυτόν τον έβλεπες πάντα καθισμένο στη θέση του, στην ίδια στάση, απασχολημένο στην ίδια δουλειά του διεκπεραιωτή, έτσι που αργότερα μερικοί είπανε πως είχε έρθει στον κόσμο με στολή και με φαλάκρα.

Κανείς δεν τον είχε σε υπόληψη. Οι κλητήρες, όχι απλώς δεν σηκώνονταν όταν περνούσε, αλλά και δεν έδιναν περισσότερη προσοχή στην παρουσία του απ’ όση στο πέταγμα μιας μύγας. Οι ανώτεροί του τον μεταχειρίζονταν με δεσποτική ψυχρότητα.”……

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης
Μετάφραση – θεατρική διασκευή: Δέσποινα Καλαΐτζίδου
Παίζουν : Κρίτωνας Ζαχαριάδης, Βασίλης Κανελλόπουλος
Μουσική- Σύνθεση: Γιώργος Καζαντζής
Ερμηνεία Τραγουδιού: Ναντίνα Κυριαζή
Στίχοι Τραγουδιού: Κρίτωνας Ζαχαριάδης
Σκηνογραφία: Λορέντζο Μπελέλι
Ενδυματολογία : Μαρία Καβαλιώτη
Video – Promo trailer: Γιώργος Κόγιας
Σχεδιασμός Ήχων και Φώτων : Ανέστης Ατακτίδης
Β. σκηνοθέτη, μουσική επιμέλεια : Χρύσα Καραμούζη
Θεατρικό Μακιγιάζ: Έφη Βαλασιάδου
Γραφιστικά: Λευτέρης Παπασταύρου
Επικοινωνία : Κατερίνα Νικολάου
Παραγωγή: Κρίτωνας Ζαχαριάδης και Καλλιτεχνική Εταιρεία Θεάτρου Γιώργος Καζαντζής
Ερμηνεία τραγουδιού: Ναντίνα Κυριαζή
Στίχοι: Κρίτωνας Ζαχαριάδης
Σκηνογραφία: Lorenzo Bellelli
Ενδυματολογία : Μαρία Καβαλιώτη
Video – Promo trailer: Γιώργος Κόγιας
Σχεδιασμός φώτων: Ανέστης Ατακτίδης
Β. σκηνοθέτη, μουσική επιμέλεια: Χρύσα Καραμούζη
Γραφιστικά: Λευτέρης Παπασταύρου
Επικοινωνία : Κατερίνα Νικολάου
Παραγωγή: Καλλιτεχνική εταιρία θεάτρου

 

Πληροφορίες

Θέατρο Σοφούλη
Τραπεζούντος 5, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη
Τηλ: 231 042 3925

Θεατρική παράσταση: Το Παλτό -3ος χρόνος

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 21:00

Σάββατο 6 Νοεμβρίου 21:00

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 20:00 και

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 21:00

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 21:00

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 20:00

Εισιτήρια:
Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ, 10 ευρώ μειωμένο (ανέργων, μαθητών, φοιτητών, άνω των 65, ΑμεΑ, πολυτέκνων, ατέλειες)

Τηλέφωνο κρατήσεων: 2310423925

* Η παράσταση διεξάγεται με την τήρηση όλων των κανόνων ενάντια στην εξάπλωση του κορωνοϊού.
*Δεδομένων των περιορισμών για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού διατίθεται περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων. Παρακαλούνται οι θεατές να προαγοράζουν τα εισιτήριά τους για την αποφυγή συνωστισμού στο ταμείο του θεάτρου.
*Η είσοδος στο θέατρο γίνεται με επίδειξη πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης.
Το Θέατρο Σοφούλη διαθέτει πρόσβαση για ΑμεΑ.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΟΑΣΘ: Λεωφορείο 5
Από Δυτικά προς Ανατολικά: Στάση Βερβελίδη
Από Ανατολικά προς Δυτικά: Στάση Ναυτικός Όμιλος

Χρήσιμες Πληροφορίες:
* Η παράσταση διεξάγεται με την τήρηση όλων των κανόνων ενάντια στην εξάπλωση του κορωνοϊού.
*Δεδομένων των περιορισμών για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού διατίθεται περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων. Παρακαλούνται οι θεατές να προαγοράζουν τα εισιτήριά τους για την αποφυγή συνωστισμού στο ταμείο του θεάτρου.
*Η είσοδος στο θέατρο γίνεται με επίδειξη πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης

➡️ Χορηγός Eπικοινωνίας: #Stellasview

….

Βρείτε μας στα social media του StellasView:

Facebook: https://www.facebook.com/Stellasview/

Instagram: https://www.instagram.com/stellasview.gr/

Youtube: https://www.youtube.com/c/StellaPerpera/

Twitter: https://twitter.com/StellaPerpera/

MY ART DEKA HAIR & MORE
NASIA HOUVARDA ARTWORK
Περί Στέλλα Πέρπερα 478 Άρθρα
Με λένε Στέλλα, είμαι δημοσιογράφος του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ και πρώην παρουσιάστρια της Εγνατίας τηλεόρασης. Αυτά είναι τα ασήμαντα. Το σημαντικό είναι ότι αγαπώ την Τέχνη. Και αυτό γιατί πιστεύω πως η Τέχνη είναι σαν την καρδιά της πόλης. Της δίνει ζωή, την ανανεώνει και την οξυγονώνει... Γι’αυτό δημιούργησα αυτή τη σελίδα. Για αυτή την ανάσα που όλοι χρειαζόμαστε. #StellasView #heARTofthecity

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.