Ελευθερία Ρήγου: “Το Θέατρο για μένα είναι Ελευθερία έκφρασης”

Η πλέον ταλαντούχα ηθο-ποιός Ελευθερία Ρήγου από την “Πανσέληνο” στο “Χρυσό Αρισμαρί” τη νέα της ενδιαφέρουσα και γόνιμη συνεργασία, μιλά από καρδιάς στο StellasView.gr σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην δημοσιογράφο Εύα Μαρά, για τη 33άχρονη διαδρομή της, στην υποκριτική τέχνη που γι’ αυτήν αποτελεί έκφραση Ελευθερίας και επικοινωνίας με τον κόσμο μέσω της τέχνης.

Η Ελευθερία Ρήγου γεννήθηκε το 1972. Ξεκίνησε την καριέρα της ως ηθοποιός το 1988 συμμετέχοντας σε δύο βιντεοταινίες. Τη σεζόν 1989-1990 έκανε το τηλεοπτικό της ντεμπούτο στη σειρά “Πανσέληνος”. Ακολούθησαν κι άλλες μικρές τηλεοπτικές συμμετοχές σε σειρές όπως “Ο κίτρινος φάκελος”, “Οι εργένηδες” και “Ανατολικός άνεμος”.

Ο πρώτος της πρωταγωνιστικός ρόλος που την έκανε ιδιαίτερα γνωστή στο ευρύ κοινό ήταν στη σειρά της Μιρέλλας Παπαοικονόμου, “Μη φοβάσαι τη φωτιά” όπου υποδυόταν την Άννα. Τη σεζόν 1996-1997 πρωταγωνίστησε μαζί με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στην κωμική σειρά “Ασυνήθεις ύποπτοι”. Την επόμενη σεζόν έπαιξε στη σειρά “‘C’ est la vie”. Αργότερα την βλέπουμε “Στη σκιά του πολέμου” ενώ παράλληλα πρωταγωνιστούσε στην κωμική σειρά “Κρις Κρος”. Από το 2002 μέχρι το 2003 συμμετείχε στον τρίτο κύκλο της δραματικής σειράς “Αέρινες Σιωπές”.
Τη σεζόν 2004-2005 ήταν η τελευταία ηθοποιός που ερμήνευσε το ρόλο της Τατιάνας Δράκου στο 14ο κύκλο της καθημερινής σειράς του Νίκου Φώσκολου, “Η Λάμψη”.

Ποιο αποτελεί το κύριο έναυσμα που σας ώθησε στην επαγγελματική σας ενασχόληση με το χώρο της υποκριτικής και του θεάματος;

Η ανάγκη να μελετήσω τα σπουδαία κείμενα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, έτσι όπως μου τα μετέδωσαν οι μεγάλοι δάσκαλοι.

Τι σημαίνει για εσάς θέατρο και τι σας πρόσφερε στα πλαίσια της αξιοπρεπούς – πολυετούς διαδρομής σας;

Το Θέατρο για μένα είναι Ελευθερία έκφρασης και μου προσέφερε τη δυνατότητα επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους, μέσω της Τέχνης.

Θα θέλαμε να μας δώσετε εν συνόψει το προφίλ της νέα σας συνεργασίας «Το χρυσό Αρισμαρί», καθώς και την θεματική της και τα μηνύματα που διαπερνά στο θεατή, αλλά πρωτίστως του δικού σας ρόλου σε αυτήν!

Η θεματική ενότητα του έργου έχει να κάνει με τις περιπέτειες δυο επιστήθιων φίλων, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της αναζήτησης τους για «Το χρυσό Αρισμαρί» που είναι ένα σπάνιο θεραπευτικό βότανο, θα συναντήσουν εμπόδια αλλά και συμμάχους στο δύσκολο ταξίδι τους. Το αποτέλεσμα είναι να βγουν δυνατότεροι, σοφότεροι και καλύτεροι άνθρωποι, ενώ η αποστολή τους στέφεται με επιτυχία. Τα μηνύματα που περνά το έργο είναι έννοιες όπως η αγάπη και η αλληλεγγύη, η αυτοθυσία, ο αλτρουισμός και η αυταπάρνηση καθώς και η σημασία του έρωτα στη ζωή. Εγώ είμαι η καλή  νεράιδα που απονέμει τη δικαιοσύνη στον κόσμο των υπολοίπων νεραϊδών και ξωτικών του δάσους, η Πλουμίνα.

Ποιες δυσκολίες ενείχε το ανέβασμά της παράστασης και πως εσείς θα την χαρακτηρίζατε ως μέλος του 15 μέλους θιάσου της; Που έγκειται το ιδιαίτερο ενδιαφέρον και η δυναμική της;

Δεν υπάρχουν μυστικά για τη δημιουργία μιας παράστασης. Από την αφετηρία όπως είναι η ύπαρξη κειμένου μέχρι και την απόδοση της στο κοινό, περνάει από πολλά στάδια τα οποία παρουσιάζουν δυσκολίες. Η διάρκεια της περιόδου των προβών, αποδεικνύεται καθοριστικής σημασίας γιατί προϋποθέτει τη συνεργασία πολλών επαγγελματιών, ώστε να υπάρξει «καλλιτεχνικό αποτέλεσμα». Το ενδιαφέρον και η δυναμική της δικής μας παράστασης, έγκειται στο γεγονός ότι μπορούμε να απευθυνθούμε στους απαιτητικούς θεατές μαθαίνοντας στους μικρούς μας φίλους πώς να μαθαίνουν, μέσα από ένα διασκεδαστικό παραμύθι.

Το κίνημα #metoo ξεκίνησε να αγωνίζεται για τους ανθρώπους προκειμένου να ζουν σαν άνθρωποι και να είναι κύριοι του εαυτού τους απέναντι σε μια πραγματικότητα που θέλει ηλίθια και διεφθαρμένα άτομα να βρίσκονται σε υπεύθυνες θέσεις.

Ποιος ο απόηχος της 30άχρονης καλλιτεχνικής σας καριέρας;

Δεν θα μιλήσω για απόηχο, γιατί ευτυχώς ακόμα έχω φωνή και υπάρχω μέσα στα πράγματα αφήνοντας το στίγμα μου. Υπάρχουν άνθρωποι που με έχουν παρακολουθήσει και με εκτιμούν. Αυτοί με ενδιαφέρουν και προσπαθώ να κρατάω επαφή μαζί τους και τις προσδοκίες τους.

Ποια εκτιμάτε ως την κορυφαία συνεργασία σας – στιγμή στη καριέρα σας και για ποιον ιδιαίτερο λόγο;

Κάθε συνεργασία που είχα στην πορεία μου ως ηθοποιός, έχει καταγραφεί μέσα μου ως σημαντική. Είχα την τύχη να συνεργαστώ με κορυφαίους σκηνοθέτες και ανθρώπους του θεάτρου οι οποίοι με εμπιστεύτηκαν σε κύριους, αλλά και χαρακτηριστικούς ρόλους.

Μπορεί σήμερα να καταξιωθεί εύκολα ένας καλλιτέχνης – ηθοποιός στο χώρο;

Πιστεύω ότι ο καλλιτέχνης που ασχολείται με το θέατρο, πρέπει να έρχεται σε επαφή και να μελετάει κι άλλες τέχνες. Το θέατρο έχει τη δυνατότητα να είναι σύνθεση λογοτεχνίας, σκηνογραφίας, φωτισμού, αρχιτεκτονικής, μουσικής και χορού υπό την σκηνοθεσία. Εκτός λοιπόν από την ηθοποιία, πιστεύω ότι καταξιώνεται για την γενικότερη κουλτούρα που διαθέτει αλλά και από το ήθος και την εργατικότητα του.

Η φίμωση των καλλιτεχνών αυτήν την περίοδο, αποδεικνύει πόσο επικίνδυνα έχουν διασαλευτεί οι ισορροπίες ανάμεσα στα κοινωνικά στρώματα και τις βασικές ελευθερίες του πολίτη

Με αφορμή το σάλο που ξέσπασε πρόσφατα με τον καταιγισμό καταγγελιών από ηθοποιούς – και όχι  μόνον – περί σεξουαλικής παρενόχλησης και βίας, ποια η δική σας τοποθέτηση; Εκτιμάτε, ότι υφίστατο έντονα το φαινόμενο και επήρθε η ώρα της κάθαρσης, ως  πρέπει στην ιερότητα της τέχνης;

Θα ήθελα ένα θέατρο που να διδάσκει στους ανθρώπους να σκέφτονται πολιτικά, να κατανοούν τα ενδιαφέροντα τους και να αγωνίζονται για δημοκρατία, δικαιοσύνη, αλήθεια και σεβασμό απέναντι σε κάθε ιδιαιτερότητα της ανθρώπινης φύσης. Το κίνημα #metoo ξεκίνησε να αγωνίζεται για τους ανθρώπους προκειμένου να ζουν σαν άνθρωποι και να είναι κύριοι του εαυτού τους απέναντι σε μια πραγματικότητα που θέλει ηλίθια και διεφθαρμένα άτομα να βρίσκονται σε υπεύθυνες θέσεις.

Εν κατακλείδι σε ποιο βαθμό, πιστεύετε, ότι έχει πληγεί το θέατρο και η τέχνη εκτενέστερα λόγω της πανδημίας, όπως και της γενικότερης οικονομικής κρίσης;

Μια κοινωνία δίκαιού, δεν μπορεί να απαγορεύει την ελευθερία έκφρασης, ούτε υπαγορεύεται από τρομονόμους. Η φίμωση των καλλιτεχνών αυτήν την περίοδο, αποδεικνύει πόσο επικίνδυνα έχουν διασαλευτεί οι ισορροπίες ανάμεσα στα κοινωνικά στρώματα και τις βασικές ελευθερίες του πολίτη, όπως το να του επιτρέπεται ή όχι, να ασκεί το επάγγελμά του για τα προς το ζην.

Συνέντευξη: Εύα Μαρά

Θερμές Ευχαριστίες γι’ αυτήν την άκρως ουσιαστική και ενδιαφέρουσα συνέντευξή μας με αφορμή τη νέα σας συνεργασία, τη διαδικτυακή παιδική μουσικοθεατρική παράσταση “Το Χρυσό Αρισμαρί” της Κέλλυς Σταμουλάκη!

Σας εύχομαι από καρδιάς να συνεχίσετε να ποιείται ήθος και επιτυχία στα πλαίσια ενός αέναου συναρπαστικού ταξιδιού φωτός στην τέχνη.

 

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Το Χρυσό Αρισμαρί» της Κέλλυς Σταμουλάκη θα βρείτε εδώ

 

Βρείτε μας στα social media του StellasView:

Facebook: https://www.facebook.com/Stellasview

Instagram: https://www.instagram.com/stellasview.gr/

Youtube: https://www.youtube.com/c/StellaPerpera

Twitter: https://twitter.com/StellaPerpera

Διαβάστε επίσης

Περί Στέλλα Πέρπερα 1132 Άρθρα
Με λένε Στέλλα, είμαι δημοσιογράφος του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ και πρώην παρουσιάστρια της Εγνατίας τηλεόρασης. Αυτά είναι τα ασήμαντα. Το σημαντικό είναι ότι αγαπώ την Τέχνη. Και αυτό γιατί πιστεύω πως η Τέχνη είναι σαν την καρδιά της πόλης. Της δίνει ζωή, την ανανεώνει και την οξυγονώνει... Γι’αυτό δημιούργησα αυτή τη σελίδα. Για αυτή την ανάσα που όλοι χρειαζόμαστε. #StellasView #heARTofthecity

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.