
Κατίνα Παξινού: Στις κορυφογραμμές της παγκόσμιας Υποκριτικής Τέχνης
Τιμητικό Αφιέρωμα: Εύα Μαρά
Έφυγε σαν Σήμερα 22 Φεβρουαρίου 1973 σε ηλικία 73 ετών από καρκίνο η Κορυφαία Διεθνής τραγωδός μας.
Μια τραγωδός με αξεπέραστο υποκριτικό εκτόπισμα, μία οσκαρική Ελληνίδα ηθοποιός διεθνούς ακτινοβολίας, μία ηθοποιός που περπάτησε στις κορυφογραμμές της παγκόσμιας υποκριτικής τέχνης που κυριάρχησε με την τεχνική της στην τέχνη και αναμετρήθηκε με την έννοια της τελειότητας στην ιστορία του κινηματογράφου και του θεάτρου.
Ο λόγος για την θρυλική “Μάνα Κουράγιο” του Ελληνικού Θεάτρου, την κορυφαία πρωταγωνίστρια της Τραγωδίας και του Ποιητικού Δράματος, την πολυβραβευμένη Κατίνα Παξινού ή αλλιώς Αικατερίνη Κωνσταντοπούλου (1900 – 1973)
Γεννημένη το 1900 στον Πειραιά (Γεννήθηκε κι είχε μια θάλασσα μέσα της, όπως η ίδια συνήθιζε να λέει), παιδί μιας μεγαλοαστικής οικογένειας με ακαδημαϊκές σπουδές, αλλά και σπουδές μουσικής και κλασικού τραγουδιού στο Ωδείο της Γενεύης, της Βιέννης και του Βερολίνου, θα στρέψει τα όνειρα της στο χώρο του λυρικού τραγουδιού στην Ελλάδα και την Ευρώπη χωρίς ιδιαίτερη δικαίωση.
Όμως, το άστρο της θα λάμψει στο χώρο της υποκριτικής που χάριν του υπερδύναμου ταλέντου της, θα πρωταγωνιστήσει στην αναγέννηση της παγκόσμιας υποκριτικής τέχνης διαγράφοντας μια θριαμβευτική καλλιτεχνική πορεία γεμάτη θέατρο, κινηματογράφο, λάμψη, δημιουργία, πάθος, θριαμβευτικές κριτικές και διακρίσεις, καλλιτεχνική ευφορία, δικαίωση.
Η διεθνής Ελληνίδα ηθοποιός, η πλέον εμβληματική πρωταγωνίστρια, η Επιδαύρια Ηλέκτρα, η Οσκαρική τσιγγάνα Πιλάλ, η αξεπέραστη εθνική μας τραγωδός, η ανεπανάληπτη Εκάβη, η ασυναγώνιστη Μήδεια, η κορυφαία πρωταγωνίστρια του Εθνικού μας Θεάτρου, η Κα Γερτρούδη του Άλβινγκ, η Γκάμπλερ του Broadway, η δική μας Κατίνα Παξινού του διεθνούς κινηματογράφου και θεάτρου που χάριν του υπερ- νομοτελειακού ταλέντου της έχτισε το δικό της μύθο ως μια θεϊκή ηθοποιός ψυχής!
Η Κατίνα Παξινού με τον ατίθασο χαρακτήρα της, την επιβλητική και έντονη προσωπικότητά της, κυρίως δε, τη χαρισματική καλλιτεχνική της φύση, την ανεπιτήδευτη εκφραστικότητά της, την εσωτερικότητα και μουσικότητα της ερμηνείας της, το συναίσθημα, το πάθος της συνυφασμένα με τις πλούσιες σπουδές και την ευρεία μόρφωσή της στιγμάτισαν την πορεία της τέχνης της, μία τέχνης με υψηλής υποκριτικής κώδικες που θα την καθιερώσουν δικαίως ως μια ιέρεια της Παγκόσμιας Τέχνης.
Ξεκινώντας από το λυρικό τραγούδι στο Θέατρο του Πειραιά το 1920 (ως πρωταγωνίστρια τραγουδιού στην Όπερα του Δημήτρη Μητρόπουλου ” Αδερφή Βεατρίκη”), στο θέατρο πρόζας στο θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη, στο Θέατρο Βεάκη, στο Εθνικό Θέατρο, στο Μπρόντγουέϊ για να επιστρέψει στο Εθνικό Θέατρο, το θίασο Μινωτή- Παξινού και εν τέλει στο μετονομαζόμενο θέατρο Παξινού στα πλαίσια μιας πλούσιας υψηλής κινηματογραφικής, διεθνούς καριέρας που τη συνόδεψαν 11 επιλεκτικές Κινηματογραφικές ταινίες – μία μόνον ελληνικής παραγωγής στο “Νησί της Αφροδίτης” του Γ. Σκαλενάκη το 1969 και πολυάριθμες θεατρικές παραστάσεις που άφησαν εποχή.
Η ιδανική, θρυλική ερμηνεύτρια των θεατρικών έργων του Λόρκα με μια λαμπρή 25άχρονη κινηματογραφική καριέρα που μετρά πλήθος συνεργασιών με τους σημαντικότερους σκηνοθέτες και παραγωγούς του διεθνούς Κινηματογράφου!
“Για ποιον χτυπά η καμπάνα” (Βραβείο Όσκαρ β’ γυναικείου ρόλου), “Πόθοι κάτω από τις λεύκες”, “Το Πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα” ,”Μάνα Κουράγιο”, “Ο Θείος Βάνιας”, “Θείος Σύλλας”, “Ο Ρόκο και τα αδέρφια του”, “Ο πατέρας του Αυγούστου”, “Μάκβεθ”, “Η Τρελή του Σαγιό”, “Η Ήρα και το Παγώνι”, “Βρικόλακες”, “Αγαμέμνονας”, “Βάκχες”, “Επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας”, “Ματωμένος Γάμος”, “Αμλετ”, “Οιδίποδας Τύραννος”, “Φοίνισσες”, “Γυμνή Γυναίκα”, “Το Ταξίδι μακριάς Ημέρας μέσα στη Νύχτα” και την τελευταία κινηματογραφική ταινία της “Martlet’s tale” ενδεικτικές μόνον του μεγαλείου του ταλέντου της και της θριαμβευτικής της διαδρομής στην παγκόσμια υποκριτική τέχνη ως μια άξια πρωταγωνίστρια – σύμβολο – του διεθνούς κινηματογραφικού και θεατρικού γίγνεσθαι… που μάγεψε με την υψηλού αναμετρήματος τέχνη της καταγράφοντας τη δική της ιστορία ως μια αυθεντική συμπαντική ιέρεια της τέχνης μεγαλουργώντας στη σκηνή και ισορροπώντας αριστοτεχνικά με υποκριτική ιδιοφυία μεταξύ μπλεχτικής διαλεκτικής και αυτοσαρκασμού!
Τιμητικό Αφιέρωμα: Εύα Μαρά
Βρείτε μας στα social media του StellasView:
Facebook: https://www.facebook.com/Stellasview
Instagram: https://www.instagram.com/stellasview.gr/
Youtube: https://www.youtube.com/c/StellaPerpera
Twitter: https://twitter.com/StellaPerpera
Κάντε το πρώτο σχόλιο