Ο Λεωνίδας Καβάκος ερμηνεύει Μπαχ στην Επίδαυρο
Πρωτοχρονιά στις 17:00 και για 48 ώρες
SPECIAL EVENT / 65 ΧΡΟΝΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
Προβολή της συναυλίας που δόθηκε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 17 Ιουλίου
Διαθέσιμη για 48 ώρες την Πρωτοχρονιά του 2021
Όλοι θυμόμαστε το κορυφαίο μουσικό γεγονός που άνοιξε τα φετινά Επιδαύρια στις 17 Ιουλίου, την κατανυκτική συναυλία του Λεωνίδα Καβάκου, ο οποίος στάθηκε μόνος του στην ορχήστρα του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου για να ερμηνεύσει έργα του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Ήταν μια εμβληματική στιγμή για τα 65 χρόνια αδιάλειπτης ιστορίας του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου αλλά και για την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της Κατερίνας Ευαγγελάτου, που, με την πρόσκληση του κορυφαίου βιολονίστα στην Επίδαυρο, εγκαινίασε ένα διαφορετικό βίωμα των φεστιβαλικών χώρων, μια αντισυμβατική «κατοίκησή» τους.
Καλωσορίζοντας εορταστικά το νέο έτος την Πρωτοχρονιά, το Φεστιβάλ προσφέρει για 48 ώρες την προβολή αυτής της μοναδικής συναυλίας, που έμεινε αξέχαστη σε όσους την παρακολούθησαν στην Επίδαυρο.
Στο μεγαλύτερο θεραπευτήριο του αρχαίου κόσμου, τόπο λατρείας του θεού Ασκληπιού, ο Λεωνίδας Καβάκος μοιράστηκε μαζί μας μια σπάνια μουσική προσευχή. Σε μια εποχή που χρειαζόμαστε συλλογικά την ανάταση, το Φεστιβάλ διασχίζει το 2020 χαρίζοντας στο Κοινό αυτή τη μυσταγωγική στιγμή – σαν δώρο εξευμενισμού και ελπίδας για το 2021 που έρχεται.
Η προβολή της συναυλίας εγκαινιάζει έναν νέο κύκλο μεταδόσεων, που θα περιλαμβάνει σημαντικές συναυλίες και μουσικές παραστάσεις από το πρόγραμμα του 2020. Το πλήρες πρόγραμμα προβολών θα ανακοινωθεί σύντομα.
*
Για τη συναυλία του Λεωνίδα Καβάκου στην Επίδαυρο έγραψαν χαρακτηριστικά:
«Μια τέτοια συνάντηση, στις συνθήκες της εποχής μας, μόνο δέος μπορεί να προκαλέσει σε όσους συμμετείχαν […] Το κοινό σχεδόν κρατούσε την αναπνοή του όσο ο Λεωνίδας Καβάκος στο κέντρο της ορχήστρας αναμετριόταν με τις παρτίτες και τις σονάτες του Μπαχ, χωρίς ηχητική ενίσχυση».
(Σάκης Ιωαννίδης, Καθημερινή, 21.07.2020).
*
« Η μουσική έκανε πάλι το θαύμα της, δημιούργησε ξανά δίχτυ ασφαλείας στις επιβεβλημένες αποστάσεις. Ο εξαίρετος σολίστας γνώριζε ότι ο χώρος και ο χρόνος είχαν βαθύνει λίγο περισσότερο την ευθύνη αυτού του κοντσέρτου. Δεν ήταν η αναμέτρηση με τα έργα του Μπαχ που επέλεξε να παρουσιάσει στο διψασμένο για μουσική κοινό, αλλά η δημιουργία ενός ξεχωριστού σύμπαντος για να χωρέσει και να εξαϋλωθεί η αβεβαιότητα, η ανασφάλεια και η τραγική κοινή περιπέτεια του πλανήτη».
(Ζωή Λιάκα, Τα Νέα, 20.07.2020).
*
« Μόνος σε μια σκηνή γεμάτη παραταγμένα κεριά στην ορχήστρα, με τέσσερα μικρόφωνα τοποθετημένα στον χώρο ώστε η μοναδική αυτή στιγμή να ηχογραφηθεί και τους φωτισμούς της Ελευθερίας Ντεκώ να πλημμυρίζουν μπλε χρώμα και να μετατρέπουν σε θάλασσα τη σκηνή εγκαινίασε τα φετινά Επιδαύρια. (…)
(Ματούλα Κουστένη, ΕΦΣΥΝ, 20.07.2020).
*
« Μια μαγική βραδιά στην Επίδαυρο έζησαν χθες όλοι όσοι βρέθηκαν στο αρχαίο θέατρο, στην πρώτη παράσταση στην covid-19 εποχή, για να απολαύσουν τον Λεωνίδα Καβάκο. Ο Λεωνίδας Καβάκος στάθηκε επί μια ώρα και 10 λεπτά στη θυμέλη του Αρχαίου Θεάτρου δίνοντας ένα ρεσιτάλ που δύσκολα θα ξεχάσουν οι παρευρισκόμενοι. Όσοι βρέθηκαν χθες στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου μιλούν για μια απολύτως μυσταγωγική εμπειρία που από τα πρώτα λεπτά δημιουργούσε στους θεατές ένα αίσθημα ανάτασης».
(iefimerida.gr, 18.07.2020).
*
Λεωνίδας Καβάκος, βιολί
Σχεδιασμός φωτισμού Ελευθερία Ντεκώ
Σύμβουλος ήχου Jonas Niederstadt
Ηχολήπτης Γιώργος Καρυώτης
*
{Πρόγραμμα συναυλίας}
Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1685-1750)
Παρτίτα αρ. 3 για σόλο βιολί σε μι μείζονα, BWV 1006
Preludio
Loure
Gavotte en Rondeau
Menuett I
Menuett II
Bourrée
Gigue
Σονάτα για σόλο βιολί αρ. 1 σε σολ ελάσσονα, BWV 1001
Adagio
Fuga (Allegro)
Siciliana
Presto
Παρτίτα αρ. 2 για σόλο βιολί σε ρε ελάσσονα, BWV 1004
Allemande
Courante
Sarabande
Gigue
Chaconne
Διάρκεια 70΄
(Μεταξύ των έργων, μικρή παύση)
*
Η συναυλία θα προβληθεί την Παρασκευή 1 και το Σάββατο 2 Ιανουαρίου στο διαδικτυακό μας κανάλι στο YouTube: Greek Festival και θα παραμείνει διαθέσιμη για 48 ώρες.
Έναρξη: 17:00 / YouTube: Greek Festival
Κάντε το πρώτο σχόλιο