«Το θέατρο ξανά» Δωρεάν τριήμερη θεατρική εκδήλωση από την ομάδα «Θέατρο Πρόταση» στη Βίλα Καπαντζή

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης και η oμάδα Θέατρο Πρόταση, με αφορμή το πέρασμα στην πρωτόγνωρη εποχή της πανδημίας, διοργανώνουν την τριήμερη θεατρική εκδήλωση «Το Θέατρο Ξανά». Ο νέος σκηνοθέτης Στέλιος Βραχνής υπογράφει την καλλιτεχνική επιμέλεια της εκδήλωσης. Πρόκειται για θεατρική συνάντηση και συν-ομιλία καλλιτεχνών της πόλης, με στόχο τη διερεύνηση και την εμβάθυνση πάνω στο θέμα του θεάτρου στην εποχή της πανδημίας. Θα πραγματοποιηθεί στην αυλή της Βίλας Καπαντζή τη Δευτέρα 21, την Τρίτη 22 και τη Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2020.

ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου
19:30-21:30
1. Φραντς Κάφκα «Γράμμα στον πατέρα» (παράσταση)
2. «Σκέψη, Γραφή, Όψη: από τον συγγραφέα στον θεατή» (διαλέξεις-συζήτηση)

ΔΕΥΤΕΡΗ ΗΜΕΡΑ

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου
19:30-21:30
3. Δημήτρη Δημητριάδη «Τέχνη ή Μέσα σ’ αυτές τις στάχτες» (παράσταση)
4. «Το θέατρο στην εποχή της Ακινησίας» (διαλέξεις-συζήτηση)

ΤΡΙΤΗ ΗΜΕΡΑ

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου
19:30-21:30
5. Δημήτρη Δημητριάδη «Πεθαίνω Σαν Χώρα» (θεατρική απαγγελία)
6. Δήμητρας Μήττα «Θηβαΐς επί Τροία» (παρουσίαση βιβλίου και απαγγελία)

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη σε όλες τις εκδηλώσεις. Επειδή ο αριθμός των θεατών είναι περιορισμένος, λόγω των έκτακτων μέτρων, απαιτείται ηλεκτρονική κράτηση http://bit.ly/to_theatro_xana

ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου
19:30-21:30

1. Φραντς Κάφκα «Γράμμα στον πατέρα» (παράσταση)

Μετά τη θερμή υποδοχή του κοινού της Θεσσαλονίκης και την ολοκλήρωση τριών επιτυχημένων κύκλων παραστάσεων, το «Γράμμα στον πατέρα» του μεγάλου γερμανόφωνου συγγραφέα του 20ου αιώνα από την ομάδα Θέατρο Πρόταση επιστρέφει προσαρμοσμένο στα νέα μέτρα της εποχής.

Το έργο
Λίγα χρόνια πριν πεθάνει από φυματίωση, ο Κάφκα γράφει μια επιστολή στον πατέρα του, ρίχνοντας φως σε όλες τις σκοτεινές αναμνήσεις των παιδικών και εφηβικών του χρόνων. Η αποδοχή και η επιβράβευση που δεν έλαβε ποτέ, η ενοχή του απέναντι στον κόσμο, ο θάνατος των αδερφών του, η αδυναμία του να ξεφύγει απ’ την επιρροή του πατέρα φωτίζονται στην παράσταση, όπου αποκαλύπτεται ένα μεγάλο μέρος του ψυχισμού του Κάφκα.

Σύνθεση κείμενων, σκηνοθεσία: Στέλιος Βραχνής
Μουσική: Φραντς Σούμπερτ
Ερμηνεύουν οι: Βασίλης Μπόγδανος, Απόστολος Λινάρδος, Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος

2. «Σκέψη, Γραφή, Όψη: από τον συγγραφέα στον θεατή» (διαλέξεις-συζήτηση)

Μετά την ολοκλήρωση της παράστασης, θα πραγματοποιηθεί η πρώτη ομιλία με τίτλο «Σκέψη, Γραφή, Όψη: από τον συγγραφέα στον θεατή». Ύστερα από την κρίσιμη καμπή της εμφάνισης της πανδημίας, συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιοί και δραματολόγοι συνομιλούν για το θέατρο σήμερα.

ΟΜΙΛΗΤΕΣ :
Δημήτρης Δημητριάδης (συγγραφέας, ποιητής, μεταφραστής)
Δήμητρα Μήττα (φιλόλογος, συγγραφέας, δραματολόγος)
Μαγδαληνή Μπεκρή (ηθοποιός, φιλόλογος)
Γιάννης Παρασκευόπουλος (σκηνοθέτης, Δντης ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας)
Στέλιος Βραχνής (σκηνοθέτης)

ΔΕΥΤΕΡΗ ΗΜΕΡΑ

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου
19:30-21:30

3. Δημήτρη Δημητριάδη «Τέχνη ή Μέσα σ’ αυτές τις στάχτες» (παράσταση)

Η ομάδα Θέατρο Πρόταση ανεβάζει για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη τον τραγικά επίκαιρο θεατρικό μονόλογο «Τέχνη ή Μέσα σ’ αυτές τις στάχτες» του διεθνούς φήμης συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη. Η «Τέχνη» αποτελεί την προτελευταία ενότητα της σειράς μονολόγων «Λήθη» (Ήττα-Μνήμη-Μετάνοια-Τέχνη-Λήθη).

«Σήμερα έκαψα ό,τι είχα φτιάσει σ’ όλη μου τη ζωή»
Τέσσερις νέοι ηθοποιοί συνομιλούν με την ίδια την τέχνη και φέρουν ως σύγχρονοι αγγελιαφόροι τα τελευταία λόγια ενός δημιουργού που αποφασίζει να κάψει όλα του τα έργα. Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα μιας πολύμηνης θεατρικής έρευνας πάνω στην τελετουργία του θεάτρου και τον ηθοποιό ως δημιουργό. Ο σκηνοθέτης της παράστασης σημειώνει:

Η ίδια η εποχή βιώνει το αμετακίνητο, βιώνει το κενό, το χάσμα. Μέσα από την “Τέχνη” του Δημητριάδη ξεκίνησε μια μελέτη γύρω από το θέμα της ακινησίας και το κατά πόσο μπορεί τελικά μια τέτοια κατάσταση να γεννήσει νέο υλικό στη θεατρική τέχνη. Ο ηθοποιός –αυτό είναι το αντικείμενο της έρευνας– ο ηθοποιός ως δημιουργός χρόνου, ως πάσχον σώμα, ως μνήμη, ως ιστορία. Ο άνθρωπος χρειάζεται να έρθει αντιμέτωπος με την ήττα, με την ίδια την πτώση: έτσι μόνο θα μάθει να σκέφτεται, να ζει, να υπάρχει.

Σκηνοθεσία: Στέλιος Βραχνής
Ερμηνεύουν οι: Βασίλης Μπόγδανος, Απόστολος Λινάρδος, Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος
Μουσική επί σκηνής: Άρης Παραπούρας

4. «Το θέατρο στην εποχή της Ακινησίας» (διαλέξεις-συζήτηση)

Με αφορμή την παράσταση της «Τέχνης» θα πραγματοποιηθεί η κεντρική ομιλία του τριημέρου με θέμα «Το θέατρο στην εποχή της α-κινησίας».

ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
Δημήτρης Δημητριάδης (συγγραφέας, ποιητής, μεταφραστής)
Δήμητρα Μήττα (φιλόλογος, δραματολόγος, συγγραφέας)
Αλεξάνδρα Μυλωνά (συγγραφέας, σκηνοθέτης, φιλόλογος)
Γιάννα Τσόκου (θεατρολόγος)
Εύα Σωφρονίδου (ηθοποιός, χορεύτρια)
Γιώργος Φράγκογλου (φιλόλογος, ηθοποιός, δραματολόγος)
Στέλιος Βραχνής (σκηνοθέτης)

ΤΡΙΤΗ ΗΜΕΡΑ

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου
19:30-21:30

5. Δημήτρη Δημητριάδη «Πεθαίνω Σαν Χώρα» (θεατρική απαγγελία)

Δύο ηθοποιοί και ένας συγγραφέας απαγγέλουν αποσπάσματα από δυο άκρως προφητικά κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, με αφορμή την πρωτόγνωρη εποχή που ζούμε. Το αφοριστικό «Πεθαίνω σαν χώρα», που με την αιχμηρή του γλώσσα τάραξε τα νερά της λογοτεχνίας τη δεκαετία του ’80, συνομιλεί με την «Ανθρωπωδία», έργο ζωής του Δημητριάδη. Ο ίδιος ο συγγραφέας γίνεται κοινωνός του έργου του, σε μια θεατρική συνάντηση που ο Λόγος έχει τον κυρίαρχο ρόλο.

Καλλιτεχνική επιμέλεια:
Στέλιος Βραχνής Μουσική επί σκηνής:
Άρης Παραπούρας Ερμηνευτές: Βασίλης Μπόγδανος, Άννα Χατζηπαύλου και ο συγγραφέας Δημήτρης Δημητριάδης

6. Δήμητρας Μήττα «Θηβαΐς επί Τροία» (παρουσίαση βιβλίου και απαγγελία)

Η τελευταία μέρα της εκδήλωσης θα κλείσει με την παρουσίαση του νέου θεατρικού έργου της Δήμητρας Μήττα «Θηβαΐς επί Τροία» (εκδόσεις Ρώμη). Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ηθοποιοί θα απαγγέλουν αποσπάσματα του έργου.

Η Μήττα διερωτάται

Πότε σπάει η αλυσίδα του αίματος, η αλυσίδα του προγονικού αμαρτήματος; Μέχρι ποια γενιά μπορεί κανείς να το σηκώνει και πότε, επιτέλους, κάνει την οριστική του ζωή χωρίς να κουβαλά τις ζωές των άλλων.

Αιώνες μετά, ο Οιδίποδας ακόμα ψάχνει να βρει φταίχτες κι ενόχους. Στο μεταξύ, τα παιδιά του προσπαθούν ν’ απαλλαγούν απ’ το όνομά τους και να σπάσουν προγονικές αλυσίδες φεύγοντας απ’ τον τόπο της καταγωγής και της οδύνης. Η Αντιγόνη λουφάζει φιμωμένη κι η Ιοκάστη κατηγορεί την Ισμήνη ότι αυτή επινόησε την ιστορία της αιμομιξίας. Όλ’ αυτά τα περί ερώτων, παρελθόντος, αναζήτησης ταυτότητας, απόδοσης ευθυνών κι ενοχών καθόλου δεν ενδιαφέρουν αιχμάλωτες γυναίκες. Εκάβη και Ανδρομάχη αγωνίζονται να επιβιώσουν και να σώσουν. Πονεμένες μάνες οι ίδιες, βιασμένες από μια βία ανείπωτη, ανταποδίδουν φόνους και βιασμούς.

ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
Δημήτρης Δημητριάδης (συγγραφέας, μεταφραστής)
Καλλιόπη Εξάρχου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Θεατρολογίας στο Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ)
Δήμητρα Μήττα (συγγραφέας)

Απαγγέλουν οι: Στέλιος Βραχνής, Μαγδαληνή Μπεκρή, Δημήτρης Σπορίδης, Κατερίνα Κασελίμη, Βίκτωρ Μπενουζίλιο


Πληροφορίες και υγειονομικά μέτρα

«Το Θέατρο Ξανά» οργανώθηκε και στήθηκε με βάση τα υγειονομικά μέτρα της πολιτείας και με άξονα την απόσταση και το αίσθημα της προσωπικής ασφάλειας των θεατών. Στην τριήμερη θεατρική εκδήλωση θα πληρούνται όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα και θα διατηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις, χωρίς όμως να χάνεται η ποιότητα και η ουσιαστική επαφή του θεατή με τους ηθοποιούς και τους ομιλητές.

* Εφαρμόζονται οι κανόνες που προβλέπονται στην πρόσφατη υπ’ αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.53080/28.8.2020 (ΦΕΚ Β 3611/29.8.2020) διυπουργική απόφαση «Κανόνες τήρησης αποστάσεων και άλλα μέτρα προστασίας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Β’ 3165).

Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στη δυτική αυλή της Βίλας Καπαντζή, προς την πλευρά της θάλασσας. Οι θεατές θα εισέρχονται από την κεντρική είσοδο επί της Βασιλίσσης Όλγας ανά ομάδες των 5 ατόμων και θα τοποθετούνται από τους ταξιθέτες-εθελοντές στις προβλεπόμενες θέσεις τους, οι οποίες θα απέχουν 1,5 μέτρο μεταξύ τους.
Κατά την είσοδο και έξοδο θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις 1,5 μέτρου στην ουρά.
Οι θεατές οφείλουν να φορούν μάσκα κατά την είσοδο και την έξοδό τους από τον χώρο και να παραμένουν στις θέσεις τους καθ’ όλη τη διάρκεια των παραστάσεων, ακόμη και κατά το ενδιάμεσο διάστημα πριν από την έναρξη των ομιλιών. Όταν είναι καθήμενοι, η χρήση μάσκας είναι προαιρετική, αλλά κατά τις μετακινήσεις είναι υποχρεωτική.
Στην είσοδο, στην αυλή και στο εσωτερικό του κτιρίου (όπου βρίσκονται οι τουαλέτες κοινού) θα υπάρχουν αντισηπτικά σύμφωνα με τον νόμο.
Σε συγκεκριμένα σημεία του χώρου θα υπάρχουν εθελοντές, οι οποίοι θα βρίσκονται στη διάθεση των θεατών, εξασφαλίζοντας την κανονική ροή και την ασφάλεια της εκδήλωσης.
Δεν θα πραγματοποιηθούν διαλείμματα μεταξύ των παραστάσεων και των ομιλιών.
Όλοι οι εργαζόμενοι στον χώρο, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με το κοινό θα χρησιμοποιούν υποχρεωτικά προστατευτική μη ιατρική μάσκα και γάντια.
Για λόγους ασφαλείας και σεβασμού προς τους δημιουργούς και ομιλητές, οι θεατές θα πρέπει να βρίσκονται στον χώρο τουλάχιστον μισή ώρα πριν από την έναρξη κάθε εκδήλωσης. Δεκαπέντε λεπτά πριν από την έναρξη, οι πόρτες θα κλείνουν. Όσοι θεατές με προκράτηση δεν έχουν προσέλθει εγκαίρως θα χάνουν τη θέση τους, η οποία θα διατίθεται, κατά σειρά αναμονής προσέλευσης, σε τρίτους.
Στον χώρο των παραστάσεων απαγορεύονται φαγητά και ποτά. Επιτρέπονται μόνο μπουκάλια με νερό.
Τα κινητά τηλέφωνα επιβάλλεται να είναι απενεργοποιημένα ή σε σίγαση.
Όσοι θεατές δηλώσουν κατά την είσοδο ότι ανήκουν σε ευπαθή ομάδα, θα μπορούν να καθίσουν σε απομακρυσμένες θέσεις για την καλύτερη ασφάλειά τους.

MY ART DEKA HAIR & MORE
NASIA HOUVARDA ARTWORK
Περί Άκης Χρυσαφίδης 335 Άρθρα
Γεια σας!! Είμαι ο Άκης Χρυσαφίδης και ζω στη Θεσσαλονίκη! Είμαι απόφοιτος Πληροφορικής και Φυσικοθεραπείας! Αγαπώ πολύ το θέατρο όπως και την καλή παρέα.. Καλώς ήρθατε στην καλή παρέα που ονομάζεται #Stellasview!!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.