Εθνική Πινακοθήκη: «Πανέτοιμη» να υποδεχτεί το κοινό όταν ανοίξουν τα μουσεία

Η Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου είναι πανέτοιμη να υποδεχθεί το κοινό μόλις το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, οπότε θα ανοίξουν όλα τα μουσεία, τονίζει το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Στο νέο κτίριo της Εθνικής Πινακοθήκης, παρουσιάζονται 1.000 μοναδικά έργα της μόνιμης συλλογής της – ορισμένα για πρώτη φορά – αλλά και η περιοδική έκθεση «Το 1821 στη ζωγραφική. Η Ελλάς απαιτεί την ιστορικήν Πινακοθήκην της».

Το εμβληματικό έργο της επέκτασης και ανακαίνισης του κτηρίου της Εθνικής Πινακοθήκης «εντυπωσίασε επισκέπτες και θεατές, προχθές 24 Μαρτίου 2021, όταν σήμανε την έναρξη των εορτασμών της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821» επισημαίνει η σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.


Το εμβληματικό έργο της επέκτασης και ανακαίνισης του κτηρίου της Εθνικής Πινακοθήκης εντυπωσίασε επισκέπτες και θεατές, προχθές 24 Μαρτίου 2021, όταν σήμανε την έναρξη των εορτασμών της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.

Όταν ανοίξει η Πινακοθήκη, «το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει την πλήρη έκθεση της μόνιμης συλλογής της Εθνικής Πινακοθήκης. Να επισκεφθεί τον πρώτο όροφο – που εικόνες της είδε στην τηλεόραση – αλλά και τον δεύτερο όροφο, στον οποίο παρουσιάζονται έργα της περιόδου του μεσοπολέμου» συνεχίζει η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, περιγράφοντας κάποια από τα έργα: «Με πρότυπο τα γαλλικά μεταϊμπρεσιονιστικά ρεύματα, ο Παρθένης, ο Μαλέας, ο Νικόλαος Λύτρας και λίγο αργότερα ο Παπαλουκάς, θα επιχειρήσουν και τελικά θα βρουν ένα χρωματικό ιδεόγραμμα του ελληνικού φωτός. Θα αναγνωρίσουν και τις επιρροές που δέχθηκαν οι πρώτοι Έλληνες μοντερνιστές της Γενιάς του ΄30 (Παρθένης, Παπαλουκάς, Τσαρούχης, Μόραλης κ.ά), που συνδέονται με την εισαγωγή των πρωτοποριακών ρευμάτων στην Ελλάδα και τη συνειδητή προσπάθειά τους να τους αποδώσουν ελληνική ιθαγένεια».


«Οι επισκέπτες θα περιηγηθούν στην εντυπωσιακή αίθουσα αφιερωμένη στα έργα του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, στα ζωγραφικά τοπία του, τις νεκρές φύσεις τις οποίες αποδίδει με έντονο μετακυβιστικό ύφος, με φως και χρώμα ελληνικό. Και φυσικά στα έργα του Μικρασιάτη Φώτη Κόντογλου, ο οποίος αναζήτησε τις πηγές της έμπνευσής του στο Βυζάντιο και στην ανατολική παράδοση, απορρίπτοντας κάθε επαφή με τη δυτική τέχνη. Η προσωπικότητα και οι ιδέες του θα επηρεάσουν πολλούς καλλιτέχνες της Γενιάς του ’30».

Όπως τόνισε η υπουργός Πολιτισμού στην ομιλία της, «η Εθνική Πινακοθήκη είναι το θησαυροφυλάκιο της ελληνικής τέχνης του 19ου και του 20ου αιώνα, άρρηκτα δεμένης με την εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας και τις προσδοκίες του ελληνικού κράτους από το 1830. Στα έργα των μεγάλων Eλλήνων ζωγράφων αναγνωρίζουμε την επίδραση των ευρωπαϊκών καλλιτεχνικών ρευμάτων της εποχής τους, τα οποία οι Έλληνες δημιουργοί σπούδασαν και αφομοίωσαν, και εν τέλει τα απέδωσαν με τον δικό τους αμαλγαματικό τρόπο με εμφανείς τις ρίζες της ελληνικότητας τους. Οι συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης αποτελούν δίαυλο πολιτιστικού διαλόγου και πολύτιμη παρακαταθήκη της ιστορικής συνέχειας του έθνους μας. Η απόδοση, του εμβληματικού αυτού έργου αποτελεί επίτευγμα για το υπουργείο Πολιτισμού, την Εθνική Πινακοθήκη, τα στελέχη και τους εξωτερικούς συνεργάτες μας. Ευχαριστίες από καρδιάς σε όλους» κατέληξε η υπουργός.

Πηγή: in.gr

Διαβάστε επίσης

Περί Άκης Χρυσαφίδης 414 Άρθρα
Γεια σας!! Είμαι ο Άκης Χρυσαφίδης και ζω στη Θεσσαλονίκη! Είμαι απόφοιτος Πληροφορικής και Φυσικοθεραπείας! Αγαπώ πολύ το θέατρο όπως και την καλή παρέα.. Καλώς ήρθατε στην καλή παρέα που ονομάζεται #Stellasview!!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.