ΠΟΛΟΚ
Τζάκσον Πόλοκ: 28 Ιανουαρίου 1912 – 11 Αυγούστου 1956, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής – Ζωγράφος & Ασυμβίβαστος!
Ο Εντ Χάρις, πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί μια ταινία-αφιέρωμα στην πολυτάραχη ζωή του Τζάκσον Πόλοκ, δίνοντας έμφαση στα τελευταία δεκαπέντε χρόνια της ζωής του καλλιτέχνη (1941-1956). Ο Πόλοκ, καταξιωμένος πλέον και εικαστικά καινοτόμος, ζει μια ξέφρενη ζωή κυριευμένη από το αλκοόλ και την μανιοκατάθλιψη. Ο Εντ Χάρις, βασίστηκε στη βιογραφία του Pollock με τίτλο Jackson Pollock: An American Saga και σκιαγράφησε μια από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες της μοντέρνας ζωγραφικής, τόσο ως καλλιτέχνη αλλά και ως άνθρωπο. Τέχνη και Αυτοκαταστροφή – Γένεση και Θάνατος, θα μπορούσαν να είναι τα δυο βασικά δίπολα γύρω από τα οποία χτίστηκε η ταινία άλλα και ολόκληρη η ζωή του εκκεντρικού καλλιτέχνη, Τζάκσον Πόλοκ. Η εξαιρετική Μαρσία Γκέι Χάρντεν, απέσπασε το Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου, για την μοναδική της ερμηνεία ως η καλλιτέχνιδα Λι Κράσνερ και σύντροφος του Πόλοκ, ενώ ο εκπληκτικός Εντ Χάρις, προτάθηκε για Οσκαρ για την πιο συγκλονιστική ίσως ερμηνεία της καριέρας του!
Out of the Blue
Στην ταινία Out of the Blue, o θεατής παρακολουθεί την προσπάθεια μιας μοναχικής και οργισμένης δεκαπεντάχρονης, να επιβιώσει και να βρει τον δρόμο της. Η Σιμπί, θέλει να ξεφύγει από τα δεσμά μιας προβληματικής οικογένειας και το δυσοίωνο μέλλον που η παραμονή της εκεί της επιφυλάσσει και έτσι βρίσκει διέξοδο στην πανκ κουλτούρα. Ο Ντένις Χόπερ, στον μοναδικό ρόλο του μηχανόβιου πατέρα, – εξέλιξη πιθανότατα του Ξένοιαστου Καβαλάρη (1969)-, δημιουργεί ένα ασυμβίβαστο φιλμ, που σκιαγραφεί με ιδιαίτερο ρεαλισμό την σκληρή και επικίνδυνη πορεία προς την ενηλικίωση. Η ταινία, «Οι Ξεγραμμένοι», σκοτεινή και γοητευτική, αποτέλεσε σταθμό στις ταινίες προσωπικής επανάστασης και ωρίμανσης της εποχής των 80’s, ενώ επίσης ξεχώρισε για την εξαιρετική ερμηνεία της νεαρής τότε Λίντα Μαντζ.
Ερωτευμένοι ως την αιωνιότητα
Ένα τυχαίο περιστατικό, φέρνει ένα μουσικό της τζαζ (Χάρβεϊ Καϊτέλ), κοντά στον θάνατο, γεγονός που επηρεάζει ολοκληρωτικά την μετέπειτα ζωή του. Ο πρωταγωνιστής, αφού βρει μια μυστηριώδη πέτρα, θα οδηγηθεί μέσω μιας σειράς περίεργων συμπτώσεων στην αγκαλιά μιας νεαρής ηθοποιού (Μίρα Σορβίνο). Η πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Πολ Όστερ, «Ερωτευμένοι ως την αιωνιότητα», αποτελεί ένα εξαίρετο δείγμα μαγικού ρεαλισμού της έβδομης τέχνης και προσφέρει ένα μοναδικό ταξίδι, μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Ο ευρηματικός Πολ Όστερ, δημιουργεί μια ιστορία-αλληγορία γύρω από το μύθο του κουτιού της Πανδώρας, για να αναδείξει την διαρκής επιθυμία των ερωτευμένων για την κατάκτηση της αιωνιότητας, αλλά και του κάθε ατόμου για την εύρεση της εσωτερικής του ταυτότητας. Πέρα από τις εξαιρετικές ερμηνείες, ίσως το πιο δυνατό κομμάτι της ταινίας είναι η υπέροχη μουσική της (Τζον Λιούρι και Γκρέαμ Ρέβελ), που απογειώνει κάθε σκηνή και τονίζει το μαγικό στοιχείο ακόμη περισσότερο.
Φάλσταφ, Οι καμπάνες του μεσονυκτίου
Ποια μπορεί να είναι η ιστορία ενός νεαρού, λίγο πριν αναλάβει να διοικήσει μια ολόκληρη χώρα και πως αυτή εξελίσσεται όταν πλέον αναλαμβάνει την εξουσία; Ακριβώς αυτό το θέμα επιλέγει ο ιδιοφυής Όρσον Γουέλς να είναι το αντικείμενο στην ταινία του, «Φάλσταφ, Οι καμπάνες του μεσονυκτίου». Ο νεαρός Χαλ, μελλοντικός Ερρίκος Ε, βιώνει την ενηλικίωση του έχοντας σαν πρότυπο δυο αντιθετικές μορφές, τον Βασιλιά και πατέρα του Ερρίκο Δ, και ένα άσημο γλεντζέ, τον Φάλσταφ. Ο Όρσον Γουέλς, βασισμένος σε πέντε σαιξπηρικά έργα αλλά και ιστορικά κείμενα του Χόλινσεντ, δημιουργεί ένα μοναδικό έργο, (κατά τον ίδιο το αριστούργημα του), για να μιλήσει για την εξουσία και τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Η ταινία αποτελεί μια σπουδή-πρότυπο πάνω στο έργο του Σαίξπηρ, αλλά και τον κινηματογράφο γενικότερα, καθώς η εφευρετικότητα και η εικαστική έκφραση του Γουέλς παραδίδουν στο κοινό ένα γοητευτικότατο παραμύθι. Η ταινία«Φάλσταφ, Οι καμπάνες του μεσονυκτίου», απέσπασε το βραβείο της 20ής επετείου του Φεστιβάλ Καννών το 1966.
ΚΕΙΜΕΝΟ: Αγγελική Κερπιτσοπούλου
Κάντε το πρώτο σχόλιο