Κριτική για την παράσταση “Ειδήσεις είναι θα περάσουν” σε σκηνοθεσία Μάριου Ντερντέ

Ήμασταν εκεί για εσάς. Το stellasview.gr βρέθηκε την Κυριακή 24/02/2019 στο Πολιτιστικό Κέντρο της περιφέρειας Μακεδονίας “Αλέξανδρος” όπου παρουσιάστηκε η κοινωνική κωμωδία “Ειδήσεις είναι θα περάσουν” σε σκηνοθεσία Μάριου Ντερντέ και κείμενα των Μάριου Ντερντέ, Λευτέρη Ελευθερίου και Γιώργου Φειδά. 

Λίγα Λόγια για την Παράσταση:
Παρακολουθούμε τις ζωές… Ενός άντρα εθισμένου στους οικονομικούς όρους ο οποίος, αδιαφορώντας για την προσωπική του ζωή και ευτυχία, αποχαυνώνεται παρακολουθώντας συνεχώς δελτία ειδήσεων. Ενός μετανάστη που πουλάει τριαντάφυλλα και δείχνει πως παρά την καταγωγή του, το χρώμα της επιδερμίδας του και τις προσβολές που δέχεται καθημερινά κρύβει μέσα του μια ευαίσθητη ψυχή που αισθάνεται, αγαπά και πονάει. Μιας νεαρής Ρωσίδας η οποία παρότι ταξίδεψε στην Ελλάδα προς αναζήτηση μιας καλύτερης τύχης, κατέληξε να ψιθυρίζει τώρα στα κακόβουλα σχόλια των άλλων ανθρώπων: «Ντρέπομαι». Ενός πρώην μεγάλου ονόματος της πίστας που έζησε το όνειρό του και τώρα αποκαλύπτει  τις μεγαλύτερες αλήθειες.

Αν ήθελες πράγματι να δώσεις έναν άλλο τίτλο στην παράσταση αυτός θα ήταν “επιτέλους επιθεώρηση”. Κι αυτό γιατί, ήταν μια παράσταση ακριβώς χτισμένη πάνω στα θεμέλια της “παλιάς επιθεώρησης”, με μια συνταγή απαλλαγμένη από τα συστατικά της “βωμολοχίας ” και της “σάχλας” που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις επιθεωρήσεις από το 1990 και μετά.

Βασικοί θεματικοί άξονες του έργου, ήταν πράγματι τα “κακώς κείμενα” της ελληνικής πραγματικότητας δοσμένα άλλοτε με δραματικό κι άλλοτε με κωμικό τρόπο. Έτσι κι αλλιώς η εξάρτηση των Ελλήνων από τα δελτία ειδήσεων που διανθίζονται από οικονομικούς πλην όμως δυσνόητους και καταστροφικούς όρους, η εκμετάλλευση των γυναικών που προέρχονται από την πρώην Σοβιετική Ένωση, η αντιμετώπιση μέρους των Ελλήνων προς τους μετανάστες (χωρίς αυτό να είναι γενικό) και η άσκοπη σπατάλη των χρημάτων και των επιδοτήσεων που έπαιρναν οι αγρότες και οι επιχειρηματίες για “ανάπτυξη” ,όπως και να δοθούν, δεν μπορούν να κρυφτούν. Άλλωστε πολλές φορές αυτό είναι που προκαλεί και το γέλιο στους θεατές. Βλέποντας π.χ. στη σκηνή τον “άρχοντα της πίστας” να αναφέρεται στον πελάτη που κάθε βράδυ σκορπούσε τα χιλιάρικα που εισέπραξε από το κράτος ως επιδότηση, για να ακούσει το αγαπημένο του τραγούδι ή για τα μάτια της όμορφης κοπελίτσας του μαγαζιού, σίγουρα μέσα μας αναγνωρίζουμε τον εαυτό μας, τον γείτονά μας, τον συγγενή μας κλπ. Κι αυτό προκαλεί γέλιο.

Η παράσταση βασίστηκε κυρίως στις ερμηνείες των ηθοποιών και όχι τόσο στα σκηνικά, τα κουστούμια,  τη μουσική επένδυση και τα φώτα. Ο Άρης Τσάπης (στον ρόλο του μετανάστη που πουλούσε τριαντάφυλλα, αλλά και του ερωτευμένου αλλοδαπού που βίωσε κωμικά την ελληνική πραγματικότητα) έδωσε μια καταπληκτική ερμηνεία. Αγγίζοντας την υπερβολή όπου ήταν απαραίτητο, αυτό άλλωστε απαιτείται στο θέατρο, μας μετέδωσε κυρίως το κωμικό συναίσθημα των ρόλων που ερμήνευσε. Το ίδιο  ακριβώς και ο Γιάννης Φραγκίσκος  ο οποίος ερμήνευσε μεν πολύ καλά το “οικονομικό θύμα των ειδήσεων”  έδωσε όμως  ρεσιτάλ ερμηνείας στον ρόλο του λαϊκού τροβαδούρου “Μπάμπη”, καθώς και η Αναστασία Παντούση που ερμήνευσε υπέροχα και χωρίς υπερβολές το ρόλο της Ρωσίδας , θύμα των ανθρώπων της νύχτας.

Η σκηνοθεσία της παράστασης ήταν απλή, δίνοντας όπως αναφέραμε πριν, περισσότερη έμφαση στην ερμηνεία και την κίνηση των ηθοποιών. Αυτό στάθηκε ικανό να καλύψει και κάποια μικρά “κενά” του κειμένου τα οποία βέβαια ήταν πολύ λίγα σε ένα κείμενο ευρηματικό και καυστικό στο σύνολό του, με την υπογραφή των Λευτέρη Ελευθερίου, Γιώργου Φειδά και Μάριου Ντερτντέ. Αναμφίβολα με μεγαλύτερη επιτυχία μεταδόθηκε στους θεατές το κωμικό στοιχείο της παράστασης και όχι τόσο το δραματικό , ίσως γιατί το δραματικό κομμάτι είχε αρκετές κοινοτοπίες. Επίσης, άξιο συγχαρητηρίων ήταν το ότι δεν έλειπε η αμεσότητα και η επικοινωνία με τον κόσμο, κάτι που σε κάνει να νιώθεις ως θεατής “κομμάτι της παράστασης”.

Εν κατακλείδι πρόκειται για μια ευχάριστη παράσταση που αξίζει να συμπεριληφθεί στις προσπάθειες που γίνονται να ξεφύγουμε από το εύκολο και τη σαχλαμάρα και να δημιουργηθεί κάτι το αξιόλογο, που περνάει μηνύματα με ωραίους τρόπους. Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές.

Κριτική: Στέφανος Τσάκατος

Υ.Γ. Η παράσταση θα παρουσιαστεί την Δευτέρα 25/2/2019 στο “Καραπάντσειο” πολιτιστικό κέντρο στη σκηνή “Σοφία Βέμπο” στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης στις 21.00 με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση θα βρείτε εδώ

Διαβάστε επίσης

Περί Στέφανος Τσάκατος 10 Άρθρα
Ονομάζομαι Στέφανος Τσάκατος είμαι πτυχιούχος του τμήματος Μαθηματικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ασχολούμαι με το θέατρο σε ερασιτεχνικό κι επαγγελματικό επίπεδο από το 2012 με αρκετές παραστάσεις στο ενεργητικό μου. Ενώ παράλληλα είμαι συντάκτης της πολιτιστικής ιστοσελίδας www.stellasview.gr.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.