Η Γέρμα του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στο Θέατρο Αμαλία!

ΓΕΡΜΑ
του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αμαλία!
19-20-21 και 22 Μαρτίου

Η Γέρμα του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου, επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αμαλία!

Η «ΓΕΡΜΑ», το εμβληματικό έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία –διασκευή Θανάση Σαράντου, που κέρδισε το κοινό και τους κριτικούς σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα επανέρχεται στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αμαλία από 19 έως και 22 Μαρτίου 2020.

Ο Θανάσης Σαράντος και η Εταιρία Θεάτρου “Ηθικόν Ακμαιότατον” παρουσιάζουν μία διασκευή της «Γέρμα» για 5 πρόσωπα, που βιώνουν το μύθο του Λόρκα, σ’ ένα ελληνικό ακριτικό χωριό της Ηπείρου εν έτει 2020.

ΓΕΡΜΑ: η στέρφα, η άκαρπη, η στείρα, η έρημη

Η λέξη “yermo” είναι επίθετο της ισπανικής γλώσσας. Προέρχεται από το λατινικό “eremus”, που δεν είναι άλλο, από το ελληνικό “έρημος”, το οποίο -ενίοτε- προφέρεται “έρμος” και “γέρμος”. Ο τύπος του θηλυκού γένους του “yermo” είναι “yerma”. Από καθαρή σύμπτωση, η ισπανική λέξη “yerma” τυγχάνει ομόηχη της ελληνικής λέξης “γέρμα”, η οποία σημαίνει “γέρσιμο, δύση, ηλιοβασίλεμα, τέλος”. Σε τούτο το δράμα, λοιπόν, η τραγικότητα της κεντρικής ηρωίδας, της Γέρμα (Yerma), ξεκινά από το ίδιο το πολυσήμαντο όνομά της.

Μια γυναίκα ακολουθεί το πρωτόγονο ένστικτό της με τραγικές συνέπειες για εκείνη, αλλά και για τους πάντες γύρω της, σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας με ιλιγγιώδη ταχύτητα και συγκλονιστική κορύφωση.

Η υπόθεση του έργου

Σ’ ένα ελληνικό ακριτικό χωριό της Ηπείρου το 2019, η Γέρμα, μία παντρεμένη γυναίκα, δέχεται την κατακραυγή του κοινωνικού της περίγυρου, λόγω του ότι είναι στείρα. Ο διακαής και εμμονικός πόθος της για τη μητρότητα και τη γονιμότητα, θα την οδηγήσουν στο να ξεπεράσει τα όρια και τα ήθη της κλειστής κοινωνίας στην οποία ζει.

Η Γέρμα φτάνει σε αδιέξοδο και κάνει την επανάστασή της: σκοτώνει τον άντρα της και μαζί του τις αξίες που εκείνος πρεσβεύει. Αυτό το βίαιο, τυφλό και αυτοκαταστροφικό ξέσπασμά της, εκφράζει τη βαθιά επιθυμία της για μια ζωή χωρίς συμβατικές και ψυχοφθόρες σχέσεις.

Γραμμένη το 1934, η «Γέρμα» αποτελεί ένα από τα τρία λυρικά έργα του Λόρκα, γνωστά και ως «Αγροτική τριλογία» (τα άλλα δύο είναι «Ο Ματωμένος Γάμος» και το «Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα»), στα οποία ο συγγραφέας καταπιάνεται με το θέμα της υποταγής των γυναικών, στα πρότυπα και τις παραδόσεις των πατριαρχικών κοινωνιών, αποζητώντας την ελευθερία και την ισότητα. Στην Ελλάδα το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε τη δεκαετία του 1960 από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία – μετάφραση Αλέξη Σολομού.

Η «Γέρμα» αποτελεί έναν λυρικό ύμνο για τη γονιμότητα, τη μητρότητα και την κοινωνική καταπίεση της γυναίκας. Ο Λόρκα ανιχνεύει τις ουσιαστικές ανάγκες των ηρώων του, καταγγέλλοντας το μαρτύριο της στέρησης και της μη επαφής, που οδηγεί στο θάνατο, απευθυνόμενος σε κάθε κοινωνία ανεξαρτήτως εποχής.

Η ταυτότητα της παράστασης

ΓΕΡΜΑ

του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
– Διάρκεια: 75 λεπτά

Συντελεστές
Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη
Σκηνοθεσία – διασκευή-φωτισμοί: Θανάσης Σαράντος
Σκηνικά: Φιλάνθη Μπουγάτσου
Κοστούμια: Μπιάνκα Νικολαρέιζη
Πρωτότυπη μουσική: Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης
Επιμέλεια κίνησης: Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μηνάς Σπανάκης
Φωτογραφίες: Ρίτα Τσέλα, Ευτυχία Πλαμουζίτη

Παίζουν
Πηνελόπη Μαρκοπούλου (Γέρμα)
Νίκος Αλεξίου (Γιάννης)
Θανάσης Σαράντος (Βίκτωρας)
Βασιλίνα Κατερίνη (Μαρία)
Παναγιώτης Γκιζώτης (Γιός)

και η Βίλμα Τσακίρη στον ρόλο της Ντολόρες

Παραγωγή: Α.Μ.Κ.Ε. «ηθικόν ακμαιότατον»
www.ithikon-akmeotaton.blogspot.com

Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων:
19,20,21 Μαρτίου στις 21.00
22 Μαρτίου στις 20.00

Εισιτήρια : 15 ευρώ κανονικό , 12 ευρώ μειωμένο

Προπώληση από την ticket plus στα 12 ευρώ για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων: http://bit.ly/yerma2020

 

Χορηγός Επικοινωνίας: http://www.stellasview.gr

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

«…Ουσιαστική η προσέγγιση του Θανάση Σαράντου στο έργο του Λόρκα προσδίδει μια διαφορετική προοπτική, καθώς προσαρμόζει την ηθογραφική ατμόσφαιρα στο περιβάλλον της ακριτικής ελληνικής πραγματικότητας. Κατορθώνει έτσι να παρουσιάσει την πρωταγωνίστριά του απλούστερη, εγγύτερη και πιο αισθαντική…»

Γρηγόρης Ιωαννίδης, Η Εφημερίδα των Συντακτών

«…Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Θανάσης Σαράντος –σε δική του διασκευή– έρχεται να μας θυμίσει το ποιητικό μεγαλείο του Λόρκα και να επιβεβαιώσει ότι τα καλά έργα έχουν πάντα λόγο ύπαρξης…Η συγκεκριμένη σκηνοθετική ανάγνωση εναρμονίστηκε με τη «γήινη» γραφή του Λόρκα και οι ορθόδοξες και παγανιστικές αναφορές της κίνησης και της όψης λειτούργησαν ωραία…»

– Τώνια Καράογλου, Αθηνόραμα

«…Στο ρόλο της Γέρμα η Πηνελόπη Μαρκοπούλου κατέθεσε μια άρτια ερμηνεία με εσωτερικότητα και χωρίς εξάρσεις, αναδεικνύοντας την πολυσημία του εσωτερικού κόσμου της τραγικής ηρωίδας και την πλούσια γκάμα συναισθημάτων που την κατακλύζουν, από την οδύνη της στέρησης και του ανικανοποίητου ως την παραφορά της απόγνωσης. Μια αξιόλογη παράσταση που άρχισε την ζωή της από το Θέατρο Θησείον και μετακλήθηκε από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας…»

Χριστίνα Κοκοτά, Πελοπόννησος

«…Ένα συγκλονιστικό ταξίδι αυτογνωσίας. H Bίλμα Τσακίρη υποδύεται μια Ντολόρες που σαρώνει την σκηνή με απλότητα και κέφι σαν γνήσια τσιγγάνα από την Ανδαλουσία…»

– Χρύσα Φωτοπούλου, Νέα Σελίδα

«…Η Γέρμα του Θανάση Σαράντου είναι μια ποιητική παράσταση, στο πνεύμα του κειμένου του μεγάλου ποιητή, συγγραφέα, με εξαιρετικές ερμηνείες, δοσμένη με αγάπη και πάθος στην Ελλάδα του σήμερα θυμίζοντάς μας ότι τα ζητήματα που θίγει ο Λόρκα είναι διαχρονικά…»

– Βίβιαν Μητσάκου, Theater Project 365

«..Μία ιδιαίτερα καλαίσθητη, διαυγή παράσταση με έντονη ψυχογραφική και ποιητική ατμόσφαιρα όπου οι ηθοποιοί ακροβατούν ανεπιτήδευτα στο θεμέλιο του ρόλου τους χωρίς να χάνουν το ρυθμό και την ενέργειά τους. Στην εκπνοή της θεατρικής σεζόν, η «Γέρμα» στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά μας με τον υπέροχο ποιητικό λόγο του Λόρκα για ζωή και δημιουργία. Συστήνεται ανεπιφύλακτα…»

– Ντίνα Καρρά, Theatrorama

«…Η «Γέρμα» του Θανάση Σαράντου είναι ένας γενναίος αντικατοπτρισμός του μαγικού και τελετουργικού στοιχείου. Ξεπερνώντας τον πειρασμό του φολκλόρ, ο σκηνοθέτης έστησε μια παράσταση λιτή αλλά εντυπωσιακή, πλούσια σε κίνηση, χρώμα και ιδέες…»

– Ειρήνη Αϊβαλιώτου, Catisart.gr

«…Η Πηνελόπη Μαρκοπούλου, μια Γέρμα συγκλονιστική, μεταφέρει στο κοινό την απόγνωση και την τραγικότητα της γυναίκας που επιθυμεί διακαώς να γίνει μητέρα αλλά δεν τα καταφέρνει…»

– Αλεξία Καλογεροπούλου, BookSitting

«…Μια λυρική παράσταση, άριστα ερμηνευμένη, που σαν την παρακολουθήσει κανείς, θα νιώσει σαν να γνώρισε τον σπουδαίο Λόρκα… προσωπικά…»

– Βασίλης Κοκκώνης, Free Sunday

«…Δεν μπορούσε κάνεις από το κοινό να διανοηθεί να πάρει τα μάτια του από τους πρωταγωνιστές επί σκηνής, ρουφώντας κάθε κίνηση, ανάσα και λέξη τους…»

– katiousa.gr

«…Ο Θανάσης Σαράντος ως σκηνοθέτης στήνει μια ατμοσφαιρική και καίρια παράσταση, σεβόμενος την ποιότητα του κλασικού κειμένου…»

– Νατάσα Κωνσταντινίδη, Texnes-plus

« …μια σύγχρονη – λιτή- δωρική κατά βάση σκηνοθεσία από τον Θανάση Σαράντο χωρίς καμία φλυαρία ή εντυπωσιασμό, γεγονός που ανέδειξε την ουσία και τον λόγο όπως τους άξιζαν. Παράλληλα, κατάφερε να αποδώσει εύστοχα και αφαιρετικά κυρίως με τη συνδρομή των φωτισμών, του «ατμού» και συμβολικών σκηνικών αντικειμένων, την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα του έργου, συχνά σκοτεινή και τελετουργική, σαν την εμπνευσμένη σκηνή με τα ξόρκια ή το πανηγύρι, όπου δικαιώθηκε η θεατρικότητα… Στο σύνολο εκτιμήσαμε την απρόσκοπτη διαρκή ροή, την εναλλαγή τρυφερών και φορτισμένων στιγμών με δυνατές εντάσεις, το πηγαίο συναίσθημα της ηρωίδας που άγγιξε συγκινητικά, τη συμπύκνωση του μύθου στα ουσιώδη χωρίς να κουράσει στιγμή, τη σωστή κορύφωση με το δυνατό φινάλε- στοιχεία που κράτησαν αμείωτο το σκηνικό ενδιαφέρον…»

Πίτσα Στασινοπούλου, Kulturosoupa

«…Το στοίχημα της παράστασης ενός τέτοιου έργου είναι να περάσει ο ποιητικός λόγος του Λόρκα και να αφορά και τους σημερινούς θεατές που ζουν σε μια τόσο αντιποιητική συνθήκη. Είναι εκπληκτικό πώς καταφέρνει ένα έργο που μιλά για την στειρότητα να γίνει ένα ζωντανό ποίημα για την φύση και τον έρωτα. Ο Θανάσης Σαράντος έπλασε με μέτρο, εσωτερικότητα, απλότητα και αλήθεια έναν λαϊκότροπο, συμπαθητικό Βίκτωρα. Ο ηθοποιός έκρυβε αριστοτεχνικά το πάθος του ήρωα για τη Γέρμα, καθώς φαινόταν ήρεμος εξωτερικά, αλλά με υποκριτικές πινελιές μάς φανέρωνε εύγλωττα τον καταπιεσμένο έρωτά του. Η σκηνή του αποχωρισμού τους ήταν άκρως συγκινητική, με τον Βίκτωρα να ρωτά την Γέρμα: «Είπες κάτι;», προσπαθώντας απεγνωσμένα να παρατείνει την τελευταία τους κοινή στιγμή…»

Κώστας Νταλιάνης, Patrasevent.gr

Διαβάστε επίσης

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA ΤΟΥ STELLASVIEW

Περί Άκης Χρυσαφίδης 41 Άρθρα
Γεια σας!! Είμαι ο Άκης Χρυσαφίδης και ζω στη Θεσσαλονίκη! Είμαι απόφοιτος Πληροφορικής και Φυσικοθεραπείας! Αγαπώ πολύ το θέατρο όπως και την καλή παρέα.. Καλώς ήρθατε στην καλή παρέα που ονομάζεται #Stellasview!!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.