Δημήτρης Δημόπουλος: «Με την ενασχόλησή μου με την Τέχνη, έχω ξορκίσει τον φόβο της αποτυχίας»

Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης και κωμικός Δημήτρης Δημόπουλος μίλησε στο stellasview.gr και στον Ευθύμιο Ιωαννίδη για το νέο του stand up comedy special με τίτλο: «Καφρόκρεμα»!

O  Δημήτρης Δημόπουλος, είναι ένας από τους παλαιότερους εκπροσώπους της stand up comedy σκηνής, με πλούσια σκηνική και θεατρική. Ως ηθοποιός και τραγουδιστής έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, την εταιρεία μουσικού θεάτρου Οι Όπερες των Ζητιάνων και τη μεταγλώττιση. Έχει γράψει το λιμπρέτο για τις όπερες «ΑirRossini» και «Yasou Aida!» για το οποίο βραβεύτηκε με το Έπαινο «Κάρολος Κουν» 2012 Δραματουργίας Ελληνικού Έργου από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Σκηνοθέτησε τα μουσικοθεατρικά δρώμενα «Kafka-Fragmente», «Das Schubert Diploma» και «Νυχτερινά Τραγούδια», την οπερέτα «Σατανερί» καθώς και τις θεατρικές παραστάσεις «Οι Ευνοούμενοι του Μίδα» και «Τσάικα!». Ως μεταφραστής έχει εργαστεί στον υποτιτλισμό, τη μεταγλώττιση και την Εθνική Λυρική Σκηνή με τις μεταφράσεις του για τα έργα «Νυχτερίδα» και «Πιμπινόνε». Γνωρίζει γερμανικά, αγγλικά, ισπανικά και ρώσικα, είναι πτυχιούχος υποκριτικής (Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος), πτυχιούχος Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΤΕΙ Αθηνών) και απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών. Έχει φανατικό και πιστό κοινό στο stand up, ενώ συχνά τον καλούν να παρουσιάσει μεγάλες εκδηλώσεις, αφού το πηγαίο ταλέντο του και το εύστοχο χιούμορ του φτιάχνουν πάντα τη διάθεση όλων. Λίγο προτού λοιπόν μας ενθουσιάσει στις  6 Δεκεμβρίου  2019, ώρα 21:00 στο  Θεάτρο Αριστοτέλειον, συνομιλήσαμε για την ενασχόλησή του και τις σκέψεις γύρω από  το stand- up comedy.

Δημήτρη ξεκίνησες να ασχολείσαι με το Stand -up Comedy to 1996, σε μια περίοδο που η βραδινή διασκέδαση ήταν κατά κόρον τα club και τα μπουζούκια. Πώς πήρες αυτή την απόφαση; Τι σε ώθησε να το κάνεις;

Δεν ήταν τόσο απόφαση, όσο αποδοχή του καλέσματος να βγω στη σκηνή. Ήμουν 20 ετών, αισθανόμουν μια έντονη ανάγκη «να βγω και να τα πω» και είδα μια αναγγελία για ακρόαση για κάτι που λεγόταν σταντ-απ σε κάτι που λεγόταν Νύχτες Κωμωδίας. Πήγα, έμεινα και να ‘μαστε τώρα εδώ!

Πάντοτε είχα μια διάθεση να κινούμαι μεταξύ υψηλού και ευτελούς στα κείμενα μου

Η stand-up παράσταση που παρουσιάζεις στο θέατρο Αριστοτέλειον έχει τίτλο «Καφρόκρεμα». Καταρχάς πώς προέκυψε αυτή η σύνθετη λέξη και δεύτερον η παράσταση αυτή ακροβατεί ανάμεσα στο σκωπτικό και το υπόρρητα διδακτικό στοιχείο. Μίλησε μου γι’αυτό, καθώς επίσης και τι πιστεύεις ότι θα «προσφέρει» σε όποιον έρθει να την παρακολουθήσει;

Ο τίτλος είναι συνθετικό των λέξεων «αφρόκρεμα» και «καφρίλα» και τον είχα σκεφτεί και ανακοινώσει πολύ νωρίς, χρόνια πριν η παράσταση υλοποιηθεί. Αισθανόμουν την ανάγκη να ακροβατώ λίγο ανάμεσα στο καθαρό και το βρόμικο, το καθωσπρέπει και το άναρχο, την ευγένεια και την αγένεια. Γενικά στα σόλο μου παίρνω κάποιες δραματουργικές αποφάσεις που ίσως μοιάζουν περιοριστικές ή φορμαλιστικές, όμως με βοηθούν να έχω μια δομή και έναν σχετικά σαφή στόχο. Για παράδειγμα, όταν έκανα το «Αντί Διδακτορικού», που βασιζόταν σε όσα κείμενα είχα γράψει μέχρι τότε, αποφάσισα να μην έχω καθόλου «γκομενικά» θέματα. Στην «Υπερπαραγωγή» πάλι, από την αρχή έριξα τον εαυτό μου σε συγγραφικά είδη που δεν ήξερα να χειρίζομαι τόσο καλά, όπως τα λογοπαίγνια. Πάντοτε είχα μια διάθεση να κινούμαι μεταξύ υψηλού και ευτελούς στα κείμενα μου, όμως στην «Καφρόκρεμα» αποφάσισα να του δώσω να καταλάβει! Τώρα, τι θα προσφέρει αυτό σε όποιον έρθει να την παρακολουθήσει; Πιστεύω έναν πρωτότυπο σταντ-απ μονόλογο, έξω από όσα έχει συνηθίσει. Πιστεύω πολύ στην έκπληξη, τη θέλω ως θεατής, και γι’ αυτό θέλω να την προσφέρω και ως δημιουργός.

Για την παράσταση αυτή πήρες αφορμή από τη δική σου καθημερινότητα και ζωή; Συνηθίζεις άραγε να γράφεις ορμώμενος εν γένει από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα ή κατά βάση αντλείς έμπνευση από τις δικές σου προσλαμβάνουσες, αλλά και από τη ζωή των οικείων σου;

Όλα αυτά, συν τα δραματουργικά που έλεγα παραπάνω.

στα σόλο μου παίρνω κάποιες δραματουργικές αποφάσεις

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι άραγε από την πείρα σου να αναδειχθείς ως stand-up comedian στην Ελλάδα; Έχεις να δώσεις κάποια συμβουλή σε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο είδος, αλλά δεν ξέρει πώς;

Εύκολη και δύσκολη ερώτηση. Εύκολη γιατί μπορεί κάποια στοιχεία που να καταδεικνύουν αυτή την ανάδειξη να είναι μετρήσιμα, για παράδειγμα, η αναγνωρισιμότητα, η προσέλευση ακόμα και πόσα γέλια το λεπτό σημειώνεις ως κωμικός. Δύσκολη επειδή κάποια από τα παραπάνω μπορεί να είναι και προϊόν τύχης και συγκυριών. Αυτήν τη στιγμή στη σκηνή του σταντ-απ, οι περισσότεροι κωμικοί που με εκπλήσσουν, δεν έχουν αναδειχθεί ακόμα με το νόημα που δίνουμε σε αυτήν τη φράση. Οπότε μία συμβουλή που θα έδινα σε κάποιον που ξεκινά είναι η εξής: μη συγκρίνεις τον εαυτό σου με την επιτυχία που ίσως φαντάζεσαι για τον εαυτό σου. Γράφε, σβήνε, παίζε και ξανά από την αρχή.

Αναρωτιέμαι, είναι ψυχολογικά απαιτητικό να περιμένει ο άλλος από σένα να τον κάνεις να γελάσει; Πώς ξεπερνάς τις στιγμές αμηχανίας επάνω στη σκηνή, όταν το κοινό σου ιδίως δεν ανταποκρίνεται;

Ωραία, τώρα αγχώθηκα! Μετά από τόσα χρόνια στο σταντ-απ, έχω μάθει να διαχειρίζομαι το άγχος μου καλύτερα. Σίγουρα η πρώτη φορά που παρουσιάζω κάποιο καινούργιο κείμενο είναι αγχωτική και απαιτεί ταυτόχρονα ψυχραιμία και εγρήγορση. Τώρα, στον δεύτερο χρόνο που παίζω την «Καφρόκρεμα», το καρδιοχτύπι έρχεται λίγο πριν βγω στη σκηνή. Με το που βγαίνω, ηρεμώ, γιατί αυτό που με τρομάζει είναι η πρώτη επαφή με το κοινό. Οι στιγμές αμηχανίας και το κοινό που δεν ανταποκρίνεται αποτελούν μέρος της τέχνης και της δουλειάς μας. Θυμάμαι, και το θυμάται και ο ίδιος, όταν ένα βράδυ κάποιος συνάδελφος δεν πήρε γέλια, του είπα «τώρα έγινες κωμικός». Γιατί; Επειδή πλέον έμαθε να μη θεωρεί την επιτυχία δεδομένη και πως θα πρέπει μετά από μια αποτυχία να συνεχίσει.

Αλήθεια, θα έλεγες πως υπάρχουν συγκεκριμένοι τύποι ανθρώπων που δε γελούν σχεδόν με κανέναν τρόπο;

Μπορεί και να υπάρχουν, δε νομίζω, ωστόσο, να έχω γνωρίσει κάποιον…

Πιστεύω πολύ στην έκπληξη, τη θέλω ως θεατής

Πώς θα όριζες ωσαύτως το είδος σε κάποιον που δεν έχει δει ποτέ stand up; Tι θα του έλεγες πως μπορεί να ανακαλύψει μέσα από αυτό;

Παλιότερα, όταν έλεγες στην Ελλάδα «σταντ-απ» και δεν ήξερε ακόμα πολύς κόσμο τι ήταν και έπρεπε να εξηγήσω τι κάνω, έλεγα «έχεις δει σε κάτι αμερικάνικες ταινίες που είναι ένας σε ένα μπαρ με ένα μικρόφωνο και λέει αστεία, ε, αυτό κάνω!». Η περιγραφή δεν έχει αλλάξει και πολύ, αν και πλέον οι κωμικοί έχουμε μπει σε χώρους και σκηνές που μας παρέχουν καλύτερες παραστασιακές συνθήκες. Μέσα από το σταντ-απ μπορείς να ανακαλύψεις πολλά πράγματα ως θεατής, όπως άλλωστε και με κάθε είδος τέχνης: μπορεί να ανακαλύψεις κάτι για τον ίδιο σου τον εαυτό ή πως έχασες τον χρόνο σου, τουλάχιστον γελώντας.

Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη, τι θα έλεγες πως έχεις ξορκίσει με την ενασχόλησή σου το stand up comedy και δη με την κυκλοτερή και πετυχημένη ενασχόλησή σου με την Τέχνη γενικότερα;

Τον φόβο της αποτυχίας.

Συνέντευξη: Ευθύμιος Ιωαννίδης

Ευχαριστώ θερμά τον Δημήτρη Δημόπουλο για την προσήνειά του και για τις πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις του και του εύχομαι καλή συνέχεια στη μέχρι τούδε σπουδαία καλλιτεχνική του πορεία!

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση«Καφρόκρεμα» θα βρείτε εδώ

Βρείτε μας στα social media του Stellasview:

Διαβάστε Επίσης

Ευθύμης Χαλκίδης: «Νομίζω πως είμαι ένας Θεσσαλονικιός στο σώμα ενός Α... Ο ταλαντούχος ηθοποιός Ευθύμης Χαλκίδης μίλησε στο stellasview.gr και στον Ευθύμιο Ιωαννίδη με αφορμή τη συμμετοχή στου στο έργο «Φάλτσο σοπράνο» του Peter Quilter που ανεβαίνει στο θέατρο Αμαλία! Ευθύμη είσαι ένας αρκετά έμπειρος ηθοποιός του θεά...
Τα «Τραγούδια του Πεζοδρομίου» και ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφουν στο... ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ με τραγούδια του πεζοδρομίου ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  2019 ΜΥΛΟΣ CLUB Ύστερα από την μεγάλη επιτυχία της μίας και μοναδικής παρουσίασής τους πέρσι το χειμώνα στη Θεσσαλονίκη, τα «Τραγούδια του Πεζοδρομίου» και ο Φοίβος Δεληβοριάς ...
Φάλτσο σοπράνο του Peter Quilter στο Θέατρο Αμαλία... Φάλτσο σοπράνο του Peter Quilter Μια αληθινή ιστορία Για περιορισμένες παραστάσεις στο Θέατρο Αμαλία ΥΠΟΘΕΣΗ Το έργο διηγείται την αληθινή ιστορία της Φλόρενς Φόστερ Τζέκινς της χειρότερης σοπράνο στο κόσμο. Μπορεί ένας άνθρωπος με αδιανόητα κακ...
Πάνος Λαμπρίδης: «Η μουσική είναι ένα θεϊκό δώρο που μπορεί να επηρεάσ... Ο ταλαντούχος τραγουδιστής Πάνος Λαμπρίδης μίλησε στο stellasview.gr και στον Ευθύμιο Ιωαννίδη. Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη ο Πάνος Λαμπρίδης είναι ένας ευαίσθητος καλλιτέχνης με άψογη μουσική παιδεία. Υπήρξε μαθητής του καταξιωμένου βαθύφωνου και πρ...
Η “Γκρίνια μου” του Στέργιου Σαραγιώτη ξανά στο Θέατρο Αμαλία... Παράταση λόγω επιτυχίας “ΓΚΡΙΝΙΑ ΜΟΥ” στις 9 και 10 Δεκεμβρίου 2019 στο Θέατρο Αμαλία Λίγα λόγια για το έργο: Ο Χρήστος και η Δέσποινα συζούν σε ένα διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης. Εκείνη είναι οικονομολόγος κι εκείνος... τεμπέλης! Ή μήπως...
Σουζάνα Χατζηνικολάου: «Η συγγραφή είναι κατά βάση αυτοδιδασκόμενη δια... Η γνωστή συγγραφέας Σουζάνα Χατζηνικολάου μίλησε στο stellasview.gr και στον Ευθύμιο Ιωαννίδη για τη συγγραφική της ιδιότητα. Η Σουζάνα Χατζηνικολάου μεγάλωσε στο Χαλάνδρι και μένει στην Παλλήνη Αττικής. Είναι παιδίατρος στο Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλ...
Περί Ευθύμιος Ιωαννίδης 603 Άρθρα
Xαίρετε, είμαι ο Ευθύμιος, είμαι φιλόλογος και συντάκτης της πολιτιστικής ιστοσελίδας stellasview.gr. Πέρα από τη μουσική, τις τέχνες και το θέατρο, αγαπώ πολύ την ελληνική γλώσσα και την ανάγνωση για αυτό και δημιούργησα και διαχειρίζομαι τις σελίδες "Ορθογραφία και ορθοέπεια" και "Βιβλιοφιλία και βιβλιολογία".

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.