Αναστασία Ρεβή: «Η θεατρική παιδεία στην Ελλάδα είναι πολύ καλή και το επίπεδο των θεατρικών παραγωγών πολύ υψηλό»

Η εγνωσμένου κύρους και βραβευμένη καλλιτέχνις Αναστασία Ρεβή μίλησε στο stellasview.gr και στον Ευθύμιο Ιωαννίδη με αφορμή την παράσταση «Λουκρητία η Εταίρα / η Αγία», η οποία ύστερα από το Oxford Playhouse στην Οξφόρδη και το Cockpit στο Λονδίνο, ανεβαίνει στο Θέατρο Αυλαία.

Αναστασία σπούδασες αγγλική φιλολογία, αλλά σε κέρδισε διαρρήδην το θέατρο. Τι ήταν αυτό που σε ώθησε να ακολουθήσεις τη συγκεκριμένη πορεία στον χώρο της Τέχνης;

Η υπερτροφική μου φαντασία νομίζω. Δεν ξέρω πώς γίνεται, αλλά στη δική μου περίπτωση αυτή είναι η απόλυτη αλήθεια. Από παιδί φτιάχνω κόσμους διαρκώς και με όλα, με τα πολλά και με το τίποτα, οπότε στην Τέχνη είμαι στο φυσικό μου περιβάλλον. Η Αγγλική Φιλολογία ήταν και παραμένει μια εξαιρετική σχολή γιατί μου γνώρισε έναν τεράστιο κόσμο λογοτεχνίας, θεάτρου και ποίησης και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο έναν τρόπο ζωής, με όλες τις ζυμώσεις του πνευματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι που ακόμα σκέφτομαι τόσο νοσταλγικά. Όταν πέρασα στην Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ την πρώτη φορά που έδωσα και χωρίς προετοιμασία μια και δεν ήξερα κανέναν στη Θεσσαλονίκη, ήταν για μένα ό,τι σημαντικότερο είχα καταφέρει στη ζωή μου. Από εκεί και μετά ήξερα πού ανήκω.

Όταν πέρασα στην Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ …, ήταν για μένα ό,τι σημαντικότερο είχα καταφέρει στη ζωή μου.

Υποδύεσαι με υποκριτική δεινότητα τη Λουκρητία Βοργία. Τι ήταν εκείνο που σε κέντρισε στο κείμενο της Πένυς Φυλακτάκη, ώστε να σκηνοθετήσεις τον εαυτό σου;

Το κείμενο είναι καταπληκτικό, ο χαρακτήρας της Λουκρητίας ανατρεπτικός, πολυεπίπεδος, αμφιλεγόμενος, η ιστορία εξελίσσεται στον Κάτω Κόσμο εν ώρα αναμονής, το χιούμορ λεπτό και σκοτεινό, σχεδόν αυτοσαρκαστικό, κι εγώ μάλλον σε διάθεση για νέες περιπέτειες. Οπότε μετά από ένα μεγάλο αριθμό παραστάσεων, σχεδόν πάνω από σαράντα, παραστάσεις που έχω σκηνοθετήσει στο Λονδίνο, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έπειτα από συμμετοχές σε Διεθνή Θεατρικά Φεστιβάλ σε πόλεις της Ευρώπης και της Αμερικής, συνεργασίες με καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, σημαντικά θέατρα και Πανεπιστήμια της Μ. Βρετανίας, βραβεία και υποψηφιότητες που αναγνωρίζουν την πορεία, την ποιότητα και την καλλιτεχνική αξία, θέλησα να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό. Άλλωστε είναι κομμάτι της καλλιτεχνικής έρευνας η αναζήτηση εμπειριών. Ο μονόλογος είναι ένα εγχείρημα τεράστιο, μια πρόκληση δυνατή. Με ενδιαφέρει αυτή η ζωντανή επικοινωνία με το κοινό. Ο συγκεκριμένος μονόλογος είναι ένα κείμενο δυνατό, που ακροβατεί ανάμεσα στην αλήθεια και στο ψέμα. Μόλις διάβασα το κείμενο είπα στην Πένυ ότι θέλω να το σκηνοθετήσω και να ερμηνεύσω τη Λουκρητία. Κι έτσι ξεκίνησε αυτό το καινούργιο ταξίδι. Η πρώτη στάση ήταν στην Οξφόρδη, στη συνέχεια το Λονδίνο, τώρα η Θεσσαλονίκη, μετά το Θεσσαλικό Θέατρο στη Λάρισα και στη συνέχεια το Ίδρυμα Θεοχαράκη στην Αθήνα.

Αν σου δινόταν η ευκαιρία να γνωρίσεις την ηρωίδα που υποδύεσαι τις θα της εξέφραζες;

Ότι την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε σε δείπνο στα Ποντιφικά ανάκτορα τη θαύμασα για την ικανότητά της να ελίσσεται και τη δύναμή της να συνεχίζει παρά τα απίθανα που της συνέβησαν στη ζωή της. Τη θαύμασα για την εξυπνάδα της και τη γενναιοδωρία της. Αλλά κυρίως για την επιρροή της στην ανδροκρατούμενη και βαθιά σεξιστική κοινωνία του 1500. “Οι άνθρωποι είμαστε πολυσύνθετα όντα Λουκρητία μου, κι εσύ αν και δεξιοτέχνης στο δηλητήριο και στο σερβίρισμά του, είσαι ταυτόχρονα Προστάτιδα των Γραμμάτων και των Τεχνών, λυτρωτής των αρρώστων και των φτωχών, σύζυγος διαφορετικών ανδρών, ερωμένη άλλων, μητέρα εφτά παιδιών και συνήθως ακαταμάχητη στην επίτευξη των στόχων σου. Αναρωτιέμαι λοιπόν… να το πιω αυτό το υπέροχο κρασί που μου προσφέρεις;”

Με ενδιαφέρει αυτή η ζωντανή επικοινωνία με το κοινό.

Τι θα συμβούλευες σε κάποιον που θα ήθελε να ακολουθήσει τον ίδιο επαγγελματικό κλάδο με εσένα;

Να το κάνει. Οι διαδρομές είναι πάντα προσωπικές και ειδικά αυτές των καλλιτεχνών.

Τα τελευταία χρόνια ζεις και εργάζεσαι στο Λονδίνο ως μέλος τουTheatre Lab Company. Με βάση την πείρα σου πώς θα έκρινες τη θεατρική αγωγή και παιδεία στην Ελλάδα;

Νομίζω πως και η θεατρική παιδεία στην Ελλάδα είναι πολύ καλή και το επίπεδο των θεατρικών παραγωγών πολύ υψηλό. Το κομμάτι της αγωγής όμως είναι κάτι που θέλει αρκετή προσοχή, αλλά όχι μόνο στη θεατρική εκπαίδευση, γενικότερα θα έλεγα.

Σε μια εποχή όπου η ενασχόληση με την τέχνη είναι ένας τομέας που δεν μπορεί να υποσχεθεί σταθερότητα και ικανοποιητικές οικονομικές απολαβές, ως καλλιτέχνης από πού πιστεύετε ότι πηγάζει αυτή η στροφή των νέων σε σπουδές, όπως το θέατρο για παράδειγμα;

Δεν το ξέρω…ίσως γιατί υπάρχει αυθεντικό ταλέντο που πρέπει να διοχετευτεί, ίσως γιατί σε εποχές κρίσης η στροφή στην Τέχνη αποτελεί διέξοδο, ίσως γιατί οι σταθερές δεν είναι πια σταθερές ή ίσως γιατί οι νέοι αναζητούν –και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου-αυτό που τους κάνει πραγματικά ευτυχισμένους και όχι αυτό που τους δίνει οικονομική ασφάλεια.

Η Λουκρητία θα πάει μετά στο Θεσσαλικό Θέατρο στη Λάρισα και στη συνέχεια στο Ίδρυμα Θεοχαράκη στην Αθήνα.

Θα ήθελα στο σημείο αυτό, αν δεν έχεις αντίρρηση να αφιερώσεις στους αναγνώστες μας ένα απόσπασμα από τον ρόλο σου που έχει μεγάλη αξία για εσένα και σε άγγιξε βαθιά.

“Κι εκεί μέσα στην κάψα, εμείς θα συνεχίσουμε τη γιορτή. Γιατί εμείς ξέρουμε και να γλεντάμε, και να σκοτώνουμε, και να προσευχόμαστε, και να δηλητηριάζουμε τον έρωτα, και να κάνουμε έρωτα με αυτόν που δηλητηριάζουμε, και να αγαπάμε μέχρι θανάτου, και να υπακούμε μέχρι θανάτου και να γεννάμε μέχρι θανάτου. Ό,τι μας έδωσες το χρησιμοποιήσαμε, κανένα ταλέντο δε θάψαμε.”

Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη, τι θα έλεγες πως σου έχει διδάξει στην προσωπική σου ζωή η ενασχόλησή σου με το θέατρο;

Την μαγεία του κόσμου. Και την αιώνια εφηβεία μου, ευλογία και βάσανο ταυτόχρονα!

Συνέντευξη: Ευθύμιος Ιωαννίδης

Θέλω να ευχαριστήσω και από εδώ την Αναστασία για την προσήνεια και την απλότητά της και της εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στις καλλιτεχνικές της ανησυχίες με γνώμονα πάντα το υψηλό καλλιτεχνικό ήθος που τη χαρακτηρίζει!

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Λουκρητία η Εταίρα / η Αγία» θα βρείτε εδώ

Βρείτε μας στα social media του Stellasview:

Σχετικά Άρθρα

Nικόλας Κυριάκου: ”Τα έργα μου έχουν γήινη διάσταση, αυτός είναι... O επιφανής καλλιτέχνης και λάτρης της αφαίρεσης Νικόλας Κυριάκου μίλησε για την έκθεση “Memo Intimo” στο stellasview.gr και στην Αγγελική Κερπιτσοπούλου. Ο Νικόλας Κυριάκου γεννήθηκε στη Νέα Ποτίδαια Χαλκιδικής, όπου κατοικεί και έχει το εργαστήρι...
“RED” Α DARK CABARET με τη Νίνα Λοτσάρη στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ... ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΑ ΣΚΗΝΗ "RED" Α DARK CABARET με τη Νίνα Λοτσάρη σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Αποστολόπουλου από 22 Νοεμβρίου στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ   Η Dada-Art proudly presents: "RED" / Α DARK CABARET Η Νίνα Λοτσάρη είναι η RED.... Μετά την ...
Βίκυ Σαμουηλίδου: ”Η σύγχρονη Τέχνη στην Ελλάδα είναι ελπιδοφόρα... H Βίκυ Σαμουηλίδου, καλλιτέχνις με ιδιαίτερη αδυναμία στη ζωγραφική τέχνη, μίλησε στο stellasview.gr και στην Αγγελική Κερπιτσοπούλου για την ιδιαίτερη στήλη, η οποία έχει ως σκοπό να μας συστήσει εικαστικούς της χώρας μας και όχι μόνο. Η Βί...
Νίκος Παντελίδης: «Το θέατρο με βοήθησε να ξορκίσω τον εγωισμό μου»... Ο γνωστός ηθοποιός Νίκος Παντελίδης μίλησε στο stellasview.gr και στον Ευθύμιο Ιωαννίδη με αφορμή την παράσταση «Σημάδια στην ομίχλη» του Stephen Sachs σε σκηνοθεσία του Λεωνίδα Παπαδόπουλου, στην οποία συμπρωταγωνιστεί με τη Ράνια Σχίζα, και η οποία...
Οι “Επικίνδυνες Μαγειρικές” του Ανδρέα Στάικου στο Θέατρο ... ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΕΣ του Ανδρέα Στάικου Σκηνοθεσία: Κερασία Σαμαρά 2Η ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ Από Τετάρτη 6 – Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019 Οι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΕΣ είναι η θεατρική εκδοχή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Ανδρέα Στάικου που έχ...
Μάρθα Ξάνθου: «Το θέατρο μού έμαθε να εκφράζω τα συναισθήματά μου έγκα... Η γνωστή ηθοποιός Μάρθα Ξάνθου μίλησε στο stellasview.ge και στον Ευθύμιο Ιωαννίδη με αφορμή την παράσταση «Γκρίνια μου» του Στέργιου Σαραγιώτη, η οποία ανεβαίνει στο θέατρο Αμαλία. Πότε πρωτοήλθες σε επαφή με το θέατρο, τι ήταν αυτό που σε οδήγησ...
«Το Φινιστρίνι» με τον Αντίνοο Αλμπάνη επιστρέφει στο θέατρο Αυλαία!... «Το Φινιστρίνι» του Βασίλη Ρίσβα με τον Αντίνοο Αλμπάνη, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη 18 & 19 Νοεμβρίου/ Θέατρο Αυλαία Η επιτυχία συνεχίζεται! Μετά τις sold out παραστάσεις και στη Θεσσαλονίκη, το «Φινιστρίνι» του Βασίλη Ρίσβα, σε σ...
Μαρία Στεφάνου: «Όλες οι τέχνες με κέντριζαν, στο musical όμως ένιωσα ... Η γνωστή καλλιτέχνις Μαρία Στεφάνου μίλησε στο stellasview.gr και στον Ευθύμιο Ιωαννίδη για την παράσταση «Ένα Βήμα Τη Φορά Τhe Musical» το οποίο ανεβαίνει στο θέατρο Αθήναιον!  Μαρία πότε πρωτοήλθες σε επαφή με τον χορό και το τραγούδι; Τι ήταν α...
Η “Λουκρητία η Εταίρα / η Αγία” μόνο για δυο παραστάσεις σ... Το «Theatre Lab Company» παρουσιάζει το έργο της Πένυς Φυλακτάκη ΛΟΥΚΡΗΤΙΑ Η ΕΤΑΙΡΑ / Η ΑΓΙΑ σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Αναστασίας Ρεβή Μόνο για δυο Παραστάσεις στις 11 και 12 Νοεμβρίου στις 21:00 στο Θέατρο Αυλαία Πλατεία ΧΑΝΘ (Πλευρά Τσιμι...
Δημήτρης Κωνσταντινίδης: «Η τέχνη σου δίνει γενικότερα μια ανάταση ψυχ... Ο ταλαντούχος ηθοποιός και σκηνοθέτης Δημήτρης Κωνσταντινίδης μίλησε στο stellasview.gr και στον Ευθύμιο Ιωαννίδη με αφορμή την παράσταση «Μην κλαις ρε Γοργόνα» του Παναγιώτου Γκούβερη που ανεβαίνει στο θέατρο Αυλαία. Κοινωνία, ανεργία, οικογενεια...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑